Sökning: "h M zara"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden h M zara.

  1. 1. Persuasive technology för hållbar konsumtion : En kvalitativ studie om e-handelsplatsers möjligheter att påverka attityder gentemot hållbar konsumtion inom textilindustrin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Maja Furtenbach; Elsa Burholt; [2021]
    Nyckelord :persuasive technology; e-handel; attitydförändring; textilindustri; klädindustri; hållbar konsumtion; e-handelsplatser; TFT-ramverket;

    Sammanfattning : Människan förlitar sig alltmer på att teknologi ska lösa komplexa problem i framtiden och klimatförändringar är något som ständigt diskuteras i denna kontext. I och med ökade utsläpp arbetar företag för att hitta tekniska lösningar för att minska sin klimatpåverkan. LÄS MER

  2. 2. Caring Consumption : Caring for home textiles by interacting towards sustainable behaviours through a co-creation workshop

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för design (DE)

    Författare :Keiu Meesak; [2020]
    Nyckelord :co-creation; home textiles; sustainability; workshop; consumption behaviours; mindfulness; interaction design;

    Sammanfattning : This research is investigating ways of promoting social change towards more sustainable practices around the consumption of decorative home textiles. Knowledge is built and a prototype developed by using transdisciplinary design theory and participatory design methods. LÄS MER

  3. 3. Reframing Consumption : A transdisciplinary approach for the promotion of mindful consumption in home fashion textiles

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Betty Sue Hartigan; Niklas Dahlberg; [2020]
    Nyckelord :Consumption; Co-creation; Mindful consumption; Innovation; Digital Communication;

    Sammanfattning : Textile waste is a growing problem in the world and although it is being noticed in the fast fashion category the industry providing home fashion textiles is being largely ignored. However, with companies such as H&M and Zara entering the market there is a cause for concern due to their current business models. LÄS MER

  4. 4. Communication in social media. A new source of power : Based on the posts and comments about sustainability on Zara and H&M’s Facebook accounts

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :María Mercedes González; [2017]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Social media; Sustainability discourse; Interactional communication; Power; Encoding decoding; Communication process;

    Sammanfattning : The development of communication technology has also created new structures, able to challenge the traditional power roles of the communicative process. Social media have become a fruitful arena of this change due to their users having the possibility to respond to the producers’ messages. LÄS MER

  5. 5. "Peshmerga-chic" och "Nipster" : En kritisk diskursanalys om hur modet samspelar med vår förförståelse och hur det analyseras i media

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för modevetenskap

    Författare :Julia Mattsson; [2015]
    Nyckelord :Habitus; Orientalism; Fashion; Media discourse; H M; Zara; Habitus; Orientalism; Mode; Mediadiskurs; H M; Zara;

    Sammanfattning : Fashion creates reactions. It is a type of art form that constantly needs to be updated. This is the thrilling part about fashion, but it is also the part that can create unintentional reactions. In this essay I will examine two garments that have achieved a great amount of media coverage, both in Sweden and abroad. LÄS MER