Sökning: "h m företagskultur"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden h m företagskultur.

  1. 1. Företagsvärderingars betydelse och övertygelse : En visuell retorisk analys av H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anni Hjärpe; Oda Skaate; [2022]
    Nyckelord :H M; Volvo Group; visual method; rhetoric; semiotic; sustainability; values; business culture; CSR; H M; Volvo Group; visuell metod; semiotik; hållbarhet; värderingar; retorik; företagskultur; CSR;

    Sammanfattning : Studien analyserar H&M och Volvo Groups kommunikation gällande företagsvärderingar. Företagen verkar inom textilindustrin respektive transport- och fordonsindustrin och har genom åren fått kritik för sin negativa påverkan på hållbarhet. LÄS MER

  2. 2. E-handel och fysiska mellanhänders hantering av butiksdöden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Lars Kastberg; Magnus Modin; [2019]
    Nyckelord :Store managers; intermediaries; e-commerce; consumer society; perceived value; organizational change.; Butikschefer; mellanhänder; e-handel; konsumtionssamhälle; kundvärde; organisationsförändring.;

    Sammanfattning : Den snabba teknikutvecklingen har lett till att allt fler fysiska butiker läggs ner eller backar i vinstsiffror, vilket lett till att de klassiska mellanhänderna har hamnat i en problematisk situation. Butikschefer har märkt av denna förändring och även ledningsfunktioner inom större koncerner som exempelvis H&M. LÄS MER

  3. 3. "Fashion never sleeps, so neither do we" : En kvalitativ studie som undersöker hur H&M:s varumärke återspeglas genom organisationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Camilla Möller; Sandra Bergius; [2015]
    Nyckelord :Internmarknadsföring; H M; Employee Branding; Varumärkesidentitet; Design Thinking;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att anställa rätt personal och utbilda dem i varumärkets grunder och värderingar får en allt mer avgörande roll. Konsumenten påverkas av medarbetaren i butik och de är numera företagets viktigaste marknadsföringskanal. Genom att öka medarbetarens motivation och engagemang sprids varumärkets identitet till konsumenten. LÄS MER

  4. 4. Styra och ställa - En studie om hur företag arbetar med sin interna styrning för att uppnå framgång

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ada Özduman; Hajir Keyvan Sani; Aleksandra Sanader; [2009]
    Nyckelord :företagskultur ledarstil management control styrningssätt organizational culture varumärkesidentitet brand image ekonomistyrning leadership; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : In year 2006 Carlings was named the most profitable chain, selling clothes, in Sweden. A year after they ended up on the podium once again. What is remarkable about this result is the fact the company does not exploit any direct marketing or offer a differentiated product compared to its competitors such as H&M and Gina Tricot. LÄS MER

  5. 5. Skapande av det goda företaget

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christina Olsson; Jenny Ahlberg; [2004]
    Nyckelord :etik; företagskultur; värderingar; implementering; det goda företaget; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att studera om företagskultur påverkar eller påverkas av etik i ett företag samt att, om det är så, ta reda på om ett företag kan skapa en etisk företagskultur och i så fall hur. Våra slutsatser är att etik och kultur är två sidor av samma mynt. LÄS MER