Sökning: "h m kampanj"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden h m kampanj.

  1. 1. Inte bara ett inkluderande : En kvalitativ studie av transpersoners representation i modekampanjer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Madeleine Hansson; [2019]
    Nyckelord :transperson; transsexuell; transgender; trans; transsexualism; hbtq; representation; gestaltning; framställning; inkludering; minoritetsgrupp; medier; modereklam; modekampanj;

    Sammanfattning : Under året 2015 lanserades det två modekampanjer i Sverige som fick stor medialuppmärksamhet. Först ut var Åhléns med sin modekampanj Vårmod, kollektionen lanserades under våren 2015, frontfiguren för denna lansering var modellen och transpersonen Lea T. LÄS MER

  2. 2. #HMBalmaination : En kvalitativ studie om semiotik, retorik och celebriteter i modevärlden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elena Gomez; Sinem Kesim; [2016]
    Nyckelord :Semiotik; Retorik;

    Sammanfattning : Hösten 2015 lanserade H&M tillsammans med lyxvarumärket Balmain en klädkollektion i över 240 länder världen över, som snabbt blev eftertraktad. Vilka strategier har H&M och Balmain använt sig av för att sända ut sin kampanj? I den här uppsatsen har vi studerat samarbetet mellan H&M och Balmains reklamkampanj ur ett sändarperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Co-Branding inom Modebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anneli Stroucken; Maria Resare; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Co-Branding; Fashion collaborations; Fast fashion; Brand building; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Co-Branding inom Modebranschen- En undersökning av designsamarbetens inverkan på lågbudgetvarumärkens brand equity Seminariedatum: 16 januari 2014 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidat nivå, 15 högskolepoäng Författare: Anneli Stroucken och Maria Resare Handledare: Clara Gustavsson Nyckelord: Brand equity, co- branding, designsamarbeten, fast fashion, och varumärkesuppbyggnad. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken inverkan modebranschens designsamarbeten mellan lågbudgetföretag och exklusiva designers har på lågbudgetföretagens varumärkeskapital. LÄS MER

  4. 4. Globalt mode på en lokal marknad : - En case study av H&M och hur de väljer att profilera sig i deras globala kampanj, Conscious Collection

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Sanna Henriksson; Angelica Widén; [2011]
    Nyckelord :Globalisering; profil; H M; kommunikation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER