Sökning: "h m marknadskommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden h m marknadskommunikation.
1. Hållbar marknadskommunikation - Genuint ansvarstagande eller ett spel för galleriet? : En kritisk diskursanalys av H&M:s och Lindex:s hållbara marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The climate crisis that the world is facing has resulted in a generally greater awareness about how climate friendly the products that we consume are. This has led companies all over the world to develop their sustainability marketing communication in order to attract consumers. LÄS MER
2. Fast-fashion och hållbarhet, en paradox? : En visuell retorikanalys av fast-fashionföretags marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The fashion industry is one of the most environmentally damaging industries in the world and is permeated by poor working conditions. Fast-fashion companies that constantly produce new collections to be able to follow trends are a major contributing factor to the climate crisis. LÄS MER
3. Är H&M lika med Hållbart Mode? : En kritisk diskursanalys av H&M:s gröna marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Miljöbovarna- den nya tidens sin firm? : En kritisk retorikanalys av miljöargumentationen i svensk marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Climate issues are engaging both the Swedes and the Swedish media, and more people are making an effort to live more climate friendly. The meat, aviation and clothing industry has, during the last few years, gained increased criticism due to the negative environmental impact. LÄS MER
5. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER