Sökning: "haage"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet haage.
1. Att vara beredd på det oväntade, plötsligt händer det : En kvalitativ intervjustudie om anestesisjuksköterskans erfarenheter av svår extubation
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Det ställs höga krav på anestesisjuksköterskor i samband med extubation, de ska klara av att ge en säker vård, kommunicera med sitt team samt bedöma patientens alla mätvärden och riskfaktorer. Att extubera innebär alltid en risk och kan leda till komplikationer för patienten. LÄS MER
2. ”Vi får tänka att vi gör så gott vi kan” : En kvalitativ studie om socialarbetares upplevelser av arbetet med unga vuxna som utövar våld i parrelationer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur arbetet med unga vuxna som utövar våld i parrelationer hanteras inom socialtjänsten. Uppsatsen syftade även till att undersöka socialarbetares upplevelser av implementeringsprocesser, hinder och möjligheter. LÄS MER
3. Varför väljer företag att dela resurser mellan varandra? : En kvalitativ fallstudie om coworking på den svenska marknaden inom delningsekonomi B2B
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Hur patienter med stomi upplever sin förändrade kropp : En litteraturlöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärandeSammanfattning : .... LÄS MER
5. Bibliotekets betydelse för läsning : Skol/folkbibliotekets aktiviteter och hjälpmedel riktade till elever i läs och skrivsvårigheter på låg och mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka vilka aktiviteter och hjälpmedel folkbibliotek och skolbibliotek erbjuder elever i läs- och skrivsvårigheter på låg- och mellanstadiet, i syfte att stödja dem i deras läs- och skrivutveckling. Den metod som använts har varit kvalitativ studie med semistrukturerad intervju. LÄS MER