Sökning: "halmstad employer branding"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden halmstad employer branding.

  1. 1. Kompetensbristen inom tillverkningsindustrin : En studie som undersöker upplevelsen av kompetensbristen på organisationer inom tillverkningsindustrin belägna i Gnosjöregionen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Nelly Moberg; Hampus Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Competence; skills shortage; competence development; Gnosjö region; employer branding; Kompetens; Kompetensbrist; Kompetensutveckling; Gnosjöregionen; Employer branding;

    Sammanfattning : This study aims to investigate manufacturing industries in the Gnosjö region’s perception of the skills shortage within the industry and how they experience the situation and are affected by it. The overall research question focus on examining how manufacturing industries within the Gnosjö region address the skills shortage. LÄS MER

  2. 2. Vem vill bli CBRN-yrkesofficer? : Hur rekryteringen till Försvarsmaktens skyddsfunktion mot massförstörelsevapen kan förbättras och utvecklas

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Peter Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Conscription; Recruitment; Swedish Armed Forces; Officer; Non-commissioned officer; Image; Isomorphism; Professional identity; Socialization; Social media; Employer branding; Sensemaking; Sensegiving.; Värnplikt; Rekrytering; Försvarsmakten; Yrkesofficerare; Image; Isomorfi; Professionsidentitet; Socialisering; Sociala media; Employer branding; Meningsskapande; Meningsgivande;

    Sammanfattning : Försvarsmakten tillväxer sedan beslut togs om återinförande av värnplikt respektive utökade ekonomiska ramar för Försvarsmakten i slutet på 2010-talet av rikets ledning. Tillväxten innebär att ett ökande behov av personal måste tillgodoses och yrkesofficerare utgör en nyckelkategori att rekrytera för att kunna effektuera tillväxten. LÄS MER

  3. 3. ”Organisationers strävan att speglasamhället” : En kvalitativ studie om arbetsprocesser för att främjamångfald bland personal.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Elin Ernér Andersson; Lotta Hillerdal; [2022]
    Nyckelord :diversity; employer branding; recruitment; retention; intersectionality; mångfald; employer branding; rekrytering; behålla; intersektionalitet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur organisationer inom handelsbranschen arbetar för att attrahera, rekrytera och behålla personal utifrån ett mångfaldsperspektiv. Fokus ligger på att ta reda på vilken tolkning organisationerna har på begreppet mångfald samt vilka möjligheter och svårigheter organisationerna upplever när de arbetar med dessa arbetsprocesser för att främja mångfald. LÄS MER

  4. 4. Konsten att attrahera och behålla personal i en organisation : En kvalitativ studie utifrån anställdas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Angelica Asplid; Nina Buonassisi; [2021]
    Nyckelord :Employer Branding; retain staff; attract staff; attractive employer; development opportunities; Employer Branding; behålla personal; attrahera personal; attraktiv arbetsgivare; utvecklingsmöjligheter;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka vilka faktorer som upplevs viktiga för att behålla och i viss mån attrahera personal i en organisation utifrån anställdas perspektiv. Syftet är också att få en djupare förståelse för de olika faktorerna och dess innebörd för olika individer. LÄS MER

  5. 5. Advertising Strategies to Recruit Young Professionals in the Public Sector : A Multiple Case Study

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Daphne Peulers; Katarina Tukaric; [2020]
    Nyckelord :Employer Branding; Advertising; Public Sector; Young Professionals;

    Sammanfattning : Abstract Employer branding is an approach to recruit potential employees, it can be significant for organizations to have the most appropriate human capital in order to increase the effectiveness and build competitive advantage. It is important for all types of organizations, equally for the private and public sector, to understand what effect advertising has on potential employees. LÄS MER