Sökning: "halvklass undervisning"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden halvklass undervisning.

  1. 1. Klasstorlek ur ett lågstadielärares perspektiv : En mixad metod-studie om relationen mellan klasstorlek och undervisningsmetod

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emilia Bellman; Sara Klerhed; [2022]
    Nyckelord :Didaktik; lågstadielärare; klasstorlek; undervisningsmetoder.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka klasstorlekens påverkan på lågstadielärares val av undervisningsmetoder. I och med samhällsutvecklingen har antalet elever ökat i de svenska skolorna, därav intresset till denna studie för hur läraren påverkas av klasstorlek. LÄS MER

  2. 2. Gymnasieelevers inställning till blandad undervisning under Covid-19 : En enkätstudie av kombinerad distans- och närundervisning i halvklass under höstterminen 2020

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Hanna Almroth; Sandra Wessinger; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att befinna sig i två verksamheter - En studie om fritidshemslärares upplevelser kring samverkan mellan fritidshem och skola

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Alexandra Bratt; Mist Magnusson; [2020]
    Nyckelord :Samverkan; Fritidshem; Skola; kompletterande uppdrag; yrkesroll;

    Sammanfattning : Denna studie tar sin utgångspunkt i sex fritidshemslärares upplevelser kring hur samarbetet fungerar mellan skola och fritidshem. Syftet med studien är att öka kunskapen och förmedla i vilken omfattning samverkan sker och vad som anses vara en bra respektive en mindre bra samverkan mellan yrkesprofessionerna. LÄS MER

  4. 4. Musiklärarens möjligheter : Fyra lärares ramfaktorer i bedömning av elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Johan Offerlind; [2019]
    Nyckelord :Lgr11; högstadium; musik; bedömning; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet är att titta på fyra lärares förutsättningar för bedömning utifrån deras ramfaktorer, innefattandes resurser i form av instrument, lektionstid, om undervisning sker i hel, eller halvklass och om  lärarna anser att detta påverkar deras möjlighet att bedöma eleverna.   Musikundervisningen har sett olika ut längs med åren, där olika moment stått i fokus. LÄS MER

  5. 5. Gruppstorlek i musikundervisning : Hur musiklärares didaktiska val påverkas av undervisning i hel- kontra halvklass

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Simon Svedmyr; Malin Nyberg; [2019]
    Nyckelord :Helklass; halvklass; gruppstorlek; musikundervisning; läroplan; individanpassning; ramfaktorer;

    Sammanfattning : Den här undersökningen behandlar ämnet gruppstorlek och hur musiklärares didaktisk val påverkas av gruppstorlekarna hel- och halvklass. Undersökningens underlag bygger på sex stycken kvalitativa intervjuer med musiklärare verksamma i grundskolan som arbetar eller har arbetat både i hel- och halvklass. LÄS MER