Sökning: "hamburgerkedjor"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet hamburgerkedjor.

  1. 1. ”Vill du ha plusmeny till det samhällsansvaret?” : - En språkvetenskaplig och filmanalytisk studie om effekten av Covid-19 på svenska hamburgerkedjors marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Svenska

    Författare :Wilhelm Lindqvist; [2020]
    Nyckelord :Commercial; hamburger restaurants; fast food; marketing; film clip analysis; sociosemiotics; systemic functional linguistics; covid-19; Reklamfilm; hamburgerrestauranger; snabbmat; marknadsföring; filmanalys; sociosemiotik; systemisk funktionell lingvistik; covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur Sveriges tre största hamburgerkedjor tagit sig an Covid-19- krisens utmaningar i sina reklamfilmer. Förhoppningen är att resultatet ska kunna bidra med kunskap om hur kriser av det här slaget kan hanteras när det handlar om marknadsföring samt hur marknadsföringen i sig kan uppfattas, både av mottagare och av de som står bakom den. LÄS MER

  2. 2. "Tillsammans gör vi världen lite godare" : En retorisk analys av hur tre hamburgerkedjor förmedlar hållbarhet på Instagram

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Alexander Hartelius; Daniel Stjärna; [2018]
    Nyckelord :Ekologisk modernisering; retorik; visuell retorik; semiotik; metafor; metonymi; Instagram; sociala medier; greenwashing; hållbarhet; millennials; generation Y; snabbmat; fast food; Sverige; hamburgerkedjor; Mcdonald´s; Burger King; Max;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Hur arbetar hamburgerkedjor för att möta konsumenters krav på miljömässigt ansvarstagande? : en CSR-studie kring Max och McDonald’s miljöarbete i Sverige

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Adam Pettersson Bergström; Robin Enmark; [2012]
    Nyckelord :CSR; sustainable development; marketing; consumers; hamburger chains; CSR; hållbar utveckling; marknadsföring; konsumenter; hamburgerkedjor;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur arbetar hamburgerkedjor för att möta konsumenters krav på miljömässigt ansvarstagande? - En CSR- studie kring Max och Mcdonald’s miljöarbete i Sverige. Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Robin Enmark & Adam Pettersson Bergström Handledare: Agneta Sundström Datum: 2012-06 Syfte: Syftet är att utreda och analysera utreda och analysera hur det miljöarbete som Max och McDonald’s bedriver i Sverige genomförs. LÄS MER