Sökning: "handelns digitalisering"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden handelns digitalisering.
1. E-handelns påverkan på arbetssätt : The impact of e-commerce on working methods
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : A successful company today is focusing on minimizing costs, maximizing customer satisfaction, and increasing productivity. E-commerce is a tool to achieve the requirements that a company needs to reduce costs. LÄS MER
2. Utmaningar hos mikro- och småföretag vid digitalisering: en kvalitativ studie i Sverige om implementation av e-handel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : E-handel och dess tillhörande system möjliggör affärstransaktioner över internet och populariteten att handla via e-handel i Sverige fortsätter att öka. När konkurrensen och antalet kedjor ökar är det viktigt för småföretag att utnyttja digitaliseringen och e-handelns möjligheter för att vara konkurrenskraftiga. LÄS MER
3. En digitaliserad dagligvaruhandel : En studie om digitaliseringens påverkan på ekonomistyrningen vid upprättande av e-handel som ett komplement till fysisk butik
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Inledning: Tillsammans med globaliseringen har digitaliseringen resulterat i ett så kallat detaljhandelsskifte, det vill säga att den traditionella fysiska detaljhandeln gradvis har utvecklats till e-handel. I dagsläget utgör e-handeln den största tillväxtmotorn inom detaljhandelsbranschen och handel av dagligvaror är en snabbt växande trend. LÄS MER
4. E-handelns effekter på butiksloker : Utgör e-handeln ett hot mot eller en möjlighet för den fysiska butiken?
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : E-handel kan anses utgöra det senaste tillskottet på detaljhandelsmarknaden, något som har möjliggjorts tack vare en ökad digitalisering i samhället. E-handelns marknadsandelar ökar stadigt varje år vilket är något som förutspås fortsätta i framtiden. LÄS MER
5. Butiksdöd eller butiksrenässans? : Hur skapar små fysiska modebutiker konkurrenskraft?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen av sällanköpsvaruhandeln har bidragit till en strukturomställning där konkurrensen för fysiska butiker blivit allt hårdare. Brytpunkten för tillväxt inom modebranschen, som ingår i sällanköpsvaruhandeln, har skiftats från fysisk butik till e-handel och den snabbväxande e-handeln visar inga tecken på att avta, snarare tvärtom. LÄS MER