Sökning: "handelsbanken kundnöjdhet"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden handelsbanken kundnöjdhet.

  1. 1. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  2. 2. Företagskultur och kundnöjdhet : En fallstudie på Handelsbanken

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Nergårdh; Kalle Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Företagskultur; kundnöjdhet; Handelsbanken; kundservice; organisatoriskt lärande; organisatorisk förändring; decentralisering;

    Sammanfattning : The study focuses on examining the eventual effects of corporate culture on customer satisfaction. The culture at Handelsbanken AB was examined due to its historical background of high customer satisfaction in contrast to the other large banks in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Decentralisering och kundnöjdhet : En kvalitativ studie om decentraliseringens betydelse för Handelsbankens kundnöjdhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Brished; Ida Davidovic; [2020]
    Nyckelord :Bank; Decentralization; Customer satisfaction; Bank; Decentralisering; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Handelsbanken har de senaste trettio åren varit den bank med högst kundnöjdhet av de svenska storbankerna och är även den enda storbank som tillämpar en decentraliserad affärsmodell. Frågeställningen för denna studie lyder därför: Vad för betydelse upplever anställda att en decentraliserad affärsmodell har för en banks kundnöjdhet? Studien genomfördes utifrån ett kvalitativt tillvägagångssätt där intervjuer med anställda inom Handelsbanken jämfördes med det teoretiska ramverk för studien som utgjorde decentralisering, contingency theory, kundnöjdhet i tjänsteföretag och digitalisering. LÄS MER

  4. 4. Lojalitet är sällsynt - om du hittar det, behåll det : En studie om de svenska storbankernas arbetssätt med kundlojalitet i en digitaliserad värld.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rana Baikoglu; Evelina Thörnblad; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; customer loyalty; customer satisfaction; trust; communication; competence; Digitalisering; kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende; kommunikation; kompetens;

    Sammanfattning : Digitalization has come to represent a larger part of people’s everyday lives. The technology makes it possible to conduct bank errand at all hours. Therefore, the use of digital services has increased remarkable the past years. LÄS MER

  5. 5. Jag är Handelsbanken : En fallstudie om Handelsbankens interna marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sebastian Grankvist; Hjalmarsson Victor; [2015]
    Nyckelord :Internal marketing; internal branding; organizational culture; frontline staff; Customer satisfaction; internal communication; Handelsbanken; Intern marknadsföring; intern kommunikation; internal branding; organisationskultur; frontpersonal; kundnöjdhet; Handelsbanken;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det diskuteras ideligen kring de fyra storbankerna i media angående trender och framtidsutsikter. I Sverige är utbudet av banker stort, trots det skiljer de sig inte mycket åt gentemot kunder. Företag arbetar ständigt med att positionera varumärket gentemot kunder, dock skall inte den interna marknadsföringen bortses. LÄS MER