Sökning: "handelsbanken kundrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden handelsbanken kundrelationer.

  1. 1. Det lokala bankkontoret i digitaliseringens fotspår : En kvalitativ undersökning av de lokala bankchefernas kundrelationsskapande under den digitala transformationen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Syrén; Max Svensson; Johanna Andersson; [2021]
    Nyckelord :Digital Transformation; Lokal Bank; Kundrelation; Relationsmarknadsföring; Informell Styrning; Formell Styrning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Den digitala transformationen har drastiskt påverkat hur bankernaskunder genomför sina bankärenden och de spenderar mindre tid på bankkontoret än tidigare.Samtidigt som bankerna vill att kunden ska bli mer självständig med sina bankärenden i ettlönsamhetssyfte vill de fortfarande ha en stark relation med kunden. LÄS MER

  2. 2. Bankanställdas upplevelse av digitaliserngen : En kvalitativ undersökning om arbetarnas attityder till digitaliseringen på Handelsbanken

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Diana Klass; [2018]
    Nyckelord :Kvalitativ; bank; attityder; digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen fortsätter att ta en större plats i vårt samhälle. Detta ställer högre krav på olika sektorer till att anpassa sig till utvecklingen och erbjuda sina kunder de senaste digitala tjänsterna. LÄS MER

  3. 3. Beteendebaserad finans i investeringsrådgivning : Praktisk tillämpning för ökad kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Camilla Holm; Fanny Löfqvist; [2016]
    Nyckelord :beteendebaserad finans; psykologiska biaser; kundlojalitet; irrationella beteenden; Handelsbanken;

    Sammanfattning : Beteendebaserad finans har enligt forskare visat sig vara användbart av investeringsrådgivare för att öka kundlojaliteten genom att hjälpa kunderna att fatta bättre investeringsbeslut. Den verkliga tillämpningen av beteendebaserad finans av aktörer på finansmarknaden är däremot begränsad. LÄS MER

  4. 4. Bankerna i en ny miljö : Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Robin Saha; Alexander Ivsjö; [2014]
    Nyckelord :Marketing; relationship marketing; transaction marketing; customer contact; customer satisfaction; customer loyalty; banks; Marknadsföring; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; kundkontakt; kundlojalitet; kundnöjdhet; banker;

    Sammanfattning : Datum: 2014-06-02 Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi 15 HP Institution: Akademi för ekonomi, samhälle och teknik EST Författare: Alexander Ivsjö Robin Saha Titel: Bankerna i en ny miljö - Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring Handledare: Sikander Khan Nyckelord: Marknadsföring, relationsmarknadsföring, transaktionsmarknadsföring, kundkontakt, kundlojalitet, kundnöjdhet, banker Frågeställning: Har och i så fall hur har bankernas marknadsföring mot privatkunden förändrats med tanke på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Har och i så fall hur har bankernas syn på kundrelationer och kundlojalitet förändrats med avseende på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Syfte: Syftet är att skapa en bild över hur bankerna använder sin marknadsföring mot privatkunder, samt att hur det har förändrats med tanke på den tekniska förändringen på den svenska bankmarknaden. Metod: Denna studie är uppbyggd av en deduktiv forskningsansats då författarna har gjort en förstudie för att få en förståelse av den svenska bankmarknaden. LÄS MER

  5. 5. Kundrelationer inom banksektorn : Hur svenska storbanker verkar för att säkerställa kontinuitet och lönsamhet inom studentsegmentet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Biqila Gebeyehu; David Hörnsten; [2013]
    Nyckelord :Banker; Studenter; Customer Relationship Management CRM ; Customer Aset Management CAM ; Segmentering; Marknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the major swedish banks look upon and promote student profitability as well as long-term relationships within the student segment from a CRM point of view. The study incorporates a qualitative course of action with an abductive research approach which has been carried out by conducting personal and telephone interviews with representatives from three out of the four major swedish banks Nordea, Swedbank and Handelsbanken. LÄS MER