Sökning: "handelshögskolan i Stockholm kvalitativ"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden handelshögskolan i Stockholm kvalitativ.

  1. 1. Individer och deras partners upplevelser avdistansarbete under covid-19 pandemin ur ett work-lifebalance perspektiv : En kvalitativ studie om distansarbete och work-life balance under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Romlin; Emelie Kumlin; [2022]
    Nyckelord :Work-life balance; distansarbete; Covid-19; Konflikt; Par; Arbetsliv; Privatliv;

    Sammanfattning : 1 februari år 2020 beslutade regeringen tillsammans med Folkhälsomyndigheten att det nya coronaviruset klassas som en samhälls- och allmänfarlig sjukdom (Folkhälsomyndigheten 2020 s. 3). LÄS MER

  2. 2. Sinnenas användning inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om fastighetsmäklarens involvering av spekulantens sinnen och fastighetsmäklarföretagets medvetenhet om teorin bakom fenomenet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jennifer Svensson; Rebecca Jansson; [2022]
    Nyckelord :Sensory involvement; sensory marketing; real estate agents; house viewing; Sinnesinvolvering; sensorisk marknadsföring; fastighetsmäklare; bostadsvisning;

    Sammanfattning : Uppsatsens bakgrund lyfter fastighetsmäklares främsta uppgift vilket är att marknadsföra och presentera uppdragsgivarens bostad samt beakta dennes ekonomiska intresse genom att nå högsta möjliga slutpris. Flera forskare är överens om att marknadsföringsaktiviteter i dagens samhälle bör sträva efter att nå kunderna på ett djupare plan då kunder numera kan anses förvänta sig en känslobetonad upplevelse i samband med ett köp. LÄS MER

  3. 3. Är det öppet köp på utbildningen? : En kvalitativ studie om två högskolors utformande av strategisk kommunikation till presumtiva studenter.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emelie Arvidsson; Emma Arvidsson; [2021]
    Nyckelord :Education; strategic communication; university; student; customer; Gothenburg School of Business; Economics and Law; Stockholm School of Economics; Utbildning; strategisk kommunikation; högskola; student; konsument; Handelshögskolan i Göteborg; Handelshögskolan i Stockholm;

    Sammanfattning : Den utbildningsmarknad som utvecklats de senaste decennierna har alltmer inneburit att lärosäten strategiskt arbetar med relationsbyggande kommunikation för att sälja sina utbildningsutbud. Problemområdet omfattar därmed en komplexitet inom utbildningskommunikation hos högskolor. LÄS MER

  4. 4. Från Ord till Handling - En kvalitativ fallstudie om hur ett fondbolag arbetar för att påverka bolag att utveckla hållbarhet i sina affärsmodeller

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Marcus Runström; Gustav Henningsson; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Investing; Shareholder Engagement; Screening; Exit and Voice; Agency Theory;

    Sammanfattning : During the previous decades, the methods that socially responsible fund managers apply have progressed. From focusing solely on screening, fund managers have in recent years adopted engagement strategies to influence their portfolio companies to invest and engage in sustainable behavior. LÄS MER

  5. 5. Vad händer om du kombinerar en rabattkod med en influencer? En kvalitativ studie om priskampanjer via influencers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Nävermyr; Ebba Bengtsson; [2020]
    Nyckelord :Influencer promotional code; Price promotion; Influencer marketing; Influencer; Customer behaviour;

    Sammanfattning : Influencer marketing has rapidly grown over the last few years and is becoming the fastest-growing channel, where companies' budgets are skyrocketing within this area. A common form of influencer marketing is companies using influencers to communicate their promotional codes. LÄS MER