Sökning: "handelsmiljö"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet handelsmiljö.

  1. 1. Anpassad E-handel : Design för en förändrad målgrupp

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Frans Johansson; [2021]
    Nyckelord :E-handel; Målgruppsförändring; Teknisk Design; Produkt utveckling;

    Sammanfattning : In 2020, the common man was exposed to a large number of changes to his everyday life, in connection with the outbreak of the pandemic disease Covid-19. These changes left many questions as to how everyday life should be handled, including where and how a person should shop. LÄS MER

  2. 2. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Milos Vrsajko; Maja Fridsén; [2020]
    Nyckelord :Competitive tools; E-commerce; Physical stores; Clothing store; Retail mix; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik; Konkurrensmedelsmixen;

    Sammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER

  3. 3. Kan blockkedjeteknik bidra till energiomställningen?

    M1-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ylvali Busch; Joakim Rydén; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sverige står inför en rad utmaningar i och med omställningen till ett elsystem med helt förnybar elproduktion. År 2040 ska 100 % av Sveriges producerade el komma från förnybara källor vilket innebär en succesiv avveckling av kärnkraften som, enligt Svenska Kraftnäts systemutvecklingsrapport från 2018, troligt kommer ersättas av vindkraft. LÄS MER

  4. 4. Conversion Rate Optimization of E-Commerce using Web Analytics and Human-computer Interaction Principles : An in-depth Quantitative Approach to Optimization of Conversion Rates

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Utsav Kaushik; Antonio Grondowski; [2017]
    Nyckelord :Conversion rate optimization; A B testing; E-commerce; Quantitative Research; Interaction Design; Human-computer interaction; HCI; Web Design; Statistical Inference; Web Analytics.; Konverteringsoptimering; A B-testning; e-handel; kvantitativ studie; interaktionsdesign; människa-datorinteraktion; MDI; webbdesign; statistisk inferens; webbanalys;

    Sammanfattning : For an e-commerce business to grow, there are many ways one could try to improve the business in order to gain greater reach and increase sales. One of the main goals of such businesses is to convert as many visitors as possible into customers. LÄS MER

  5. 5. Fler vägar kan skapa en relation : En studie som behandlar relationsbyggandet i olika handelskanaler och den integration som mellan dem råder.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Fredrik Laine; Malin Thorstensson; [2016]
    Nyckelord :E-handel; fysisk butik; omnihandel; kundrelationer; e-relationer; servicelandskap;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utforska hur relationsbyggandet präglas av de olika köpkanaler som existerar i dagens virtuella och traditionella handelsmiljö, samt undersöka hur relationen mellan kund och företag påverkas av en integration mellan kanalerna. Vidare vill vi klargöra och analysera huruvida servicelandskapet kan främja förhållandet. LÄS MER