Sökning: "handkontroll"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet handkontroll.
21. Handkontroll för luftburna kamerasystem
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Rapporten avhandlar studenten Linus Ehrlins examensarbete inom produktdesign på Mälardalens Högskola. Hos företaget Swesystem i Ärla, som erbjuder skräddarsydda produktlösningar av luftburna kamerasystem, utfördes examensarbetet vars mål var att ta fram en prototyp på en alternativ handkontroll till företagets styrsystem. .. LÄS MER
22. Handkontroll
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för industridesignSammanfattning : .... LÄS MER
23. Fjärrstyrt kamerafäste : HE Remote
M1-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)Sammanfattning : Vid tillfällen då det inte lämpar sig att stå vid en videokamera kan det lösas med ett fjärrstyrt kamerafäste. Exempel på tillfällen är på grund av platsbrist på en konsert, en högtidsceremoni där någon måste stå konstigt till för att få bra bild, ute i naturen där djur ska filmas utan att bli ivägskrämda eller vid personalbrist, en tight budget och måste styra flera kameror samtidigt. LÄS MER
24. Kaloriförbrukning vid AVG-utövande : En kvantitativ studie angående fysisk påfrestning
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskap och medicinSammanfattning : AbstraktInledning Det råder en omfattande hälsoproblematik idag och fysisk inaktivitet är en bidragande orsak. Stillasittandet har ökat i västvärlden och för att fånga även dessa individer erbjuder Tv-spelsmarknaden fysiskt aktiva spel. Handkontroll och stillasittande byts ut mot individens kroppsrörelser. LÄS MER
25. Simulation av Xbox Live Indie Games gränssnittet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för naturvetenskap och teknikSammanfattning : This thesis was developed as an assignment from Ludosity Interactive where the goal was to develop a copy of the Xbox Live Indie Games-marketplace from the Xbox 360. Ludosity Interactive had a necessity to easily test a game's attractiveness to potential customers using testing people from outside the company in a simulated Xbox Live Indie Games test environment; excluding this developed system there is no other way to do such an analysis without actually releasing the game on the Xbox Live Indie Games marketplace and then analyze the resulting sales from the product. LÄS MER