Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The language stimulating classroom. An ethnographic study focusing on the environment, opportunities and interaction

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Kristensen; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Det språkstimulerande klassrummet. En etnografisk studie med fokus på miljö, möjligheter och interaktion. LÄS MER

  2. 2. Handledning som verktyg för utveckling. En analys av fem specialpedagogiska handledningssamtal i förskolan

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Jeanette Engelin; [2014-04-10]
    Nyckelord :handledningssamtal; förskolan; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie var att undersöka vilken funktion och vilket innehåll specialpedagogiska handledningssamtal kan ha, när det reflekteras kring förskolans verksamhet. Teori: Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv som både är en lärande teori och en forskningsansats. LÄS MER

  3. 3. Det språkliga samspelet mellan lärare och vuxenstuderande : en fallstudie på Komvux

    Magister-uppsats, Institutionen för humaniora

    Författare :Veronica Björk; [2006]
    Nyckelord :Lärare; Komvux; Vuxenstuderande; Språkligt samspel; Språklig dominans; Språklig makt; Språklig kontroll;

    Sammanfattning : Klassrummet har ett alldeles eget samtalsklimat vilket påverkar hur samtal och diskussioner ter sig i just en klassrumsmiljö. Relationen mellan lärare och elever påverkar hur makt-, kon-troll- och dominansförhållandet är i klassrummet. LÄS MER