Sökning: "handledare ge bedömning"

Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade orden handledare ge bedömning.

  1. 11. Lärares kunskaper och erfarenheter av elevers läs- och skrivutveckling och bedömning av den

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Viveka Dahlbeck; [2016]
    Nyckelord :bedömningsstöd; formativ bedömning; läsutveckling; Nya Språket lyfter; skrivutveckling;

    Sammanfattning : Sammanfattning/ AbstractEn examensuppsats, avancerad nivå. Handledare: Olof Sandgren, Examinator: Birgitta Lansheim. Dahlbeck, Viveka (2016). Lärares kunskaper och erfarenheter av elevers läs- och skrivutveckling och bedömning av den. LÄS MER

  2. 12. Jämförelse mellan glukos–fruktos sirap och sackaros avseende viktutveckling

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Evelina Lennartsson; Ida Engholm Ekman; [2015-08-04]
    Nyckelord :glukos; fruktos; sirap; sackaros; viktutveckling; jämförelse; glukos-fruktos;

    Sammanfattning : Sahlgrenska Akademin vid Göteborgs universitet Avdelningen för invärtesmedicin och klinisk nutrition Sammanfattning Titel: Jämförelse mellan glukos–fruktos sirap och sackaros avseende viktutveckling Författare: Evelina Lennartson, Ida Engholm Ekman Handledare: Frode Slinde Examinator: Anna Winkvist Linje: Dietistprogrammet, 180/240 hp Typ av arbete: Självständigt arbete i klinisk nutrition, 15 hp Datum: 2015-04-08 Bakgrund: Förekomsten av fetma har ökat i Sverige och kosten är en viktig faktor i denna utveckling. Socker är ett av de livsmedel som i stor mängd kan leda till ett för stort energiintag och därmed viktuppgång. LÄS MER

  3. 13. Lågkolhydratkosters effekt på kognition hos obesa vuxna

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Rebecca Jönsson; Camilla Johansson; [2015-08-03]
    Nyckelord :Lågkolhydrat; lågkolhydratkoster; kognition; obesa; vuxna;

    Sammanfattning : Sahlgrenska Akademin vid Göteborgs universitet Avdelningen för invärtesmedicin och klinisk nutrition Sammanfattning Titel: Lågkolhydratkosters effekt på kognition hos obesa vuxna Författare: Camilla Johansson och Rebecca Jönsson Handledare: Frode Slinde Examinator: Mette Axelsen Linje: Dietistprogrammet, 180/240 hp Typ av arbete: Självständigt arbete i klinisk nutrition, 15 hp Datum: 2015-04-08 Bakgrund Diskussioner kring olika viktminskningsmetoder får ett allt större utrymme i media, då både förekomsten av övervikt och fetma ökar men även det generella intresset för hälsa. De ofta diskuterade lågkolhydratkosterna har länge använts vid behandling av epilepsi och där visats ge positiva resultat, vilket öppnar för teorier om att en lågkolhydratkost som påverkar hjärnans funktion således även skulle kunna ha effekt på kognitionen. LÄS MER

  4. 14. Anestesisjuksköterskans upplevelser av att handleda studenter

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Anna Claesson; Lena Ohlsson; [2015]
    Nyckelord :advanced level education; nurse; preceptor ship; supervisor; support; avancerad nivå; handledare; handledarskap; sjuksköterska; stöd;

    Sammanfattning :  I kompetens beskrivningen står det att sjuksköterskan ska medverka vid handledning, undervisning och bedömning av nya sjuksköterskor. Som sjuksköterska/ handledare är du ansvarig för patientsäkerheten och avgör om den som handleds har tillräckligt goda kunskaper att utföra vårdhandlingar. LÄS MER

  5. 15. Hem- och konsumentkunskap på två svenska skolor i Thailand & via distans

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Emma Lindblom; Gabriella Svensson; Marie Vester; [2014-06-26]
    Nyckelord :Bedömning; Distansundervisning; Högstadiet; Undervisning; Utlandsskolor;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utforska hur hem- och konsumentkunskapsundervisning bedrivs samt hur bedömning sker på två svenska skolor i Thailand och på Sofia Distans. Vilket går att utläsa från frågeställningarna: Hur bedrivs distansundervisning inom hem- och konsument-kunskap? Hur bedrivs hem- och konsumentkunskapsundervisning på plats på de svenska sko-lorna i Thailand? Hur sker bedömningen inom hem- och konsumentkunskap på plats på de svenska skolorna i Thailand och via distansundervisning? Och hur behandlas det centrala in-nehållet i undervisningen? Forskningsmetoden utgjordes av intervjuer som utfördes med en utarbetad intervjuguide för att besvara frågorna. LÄS MER