Sökning: "handledning grupprocess"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden handledning grupprocess.
1. Vad är speciellt med handledare vid klinisk undervisningsavdelning (KUA)?-En kvalitativ studie
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för medicin och hälsa; Linköpings universitet/HälsouniversitetetSammanfattning : Att handleda studenter på klinisk undervisnings avdelning (KUA) har bedrivits under ett tjugotal år. Studenter från olika utbildningsprogram inom hälso- och sjukvårdsutbildningar utvecklar sin interprofessionella kompetens under en tvåveckorsperiod. LÄS MER
2. Ta trappan till uppsatsen : En studie om stöd och hinder i uppsatsskrivande bland yrkesverksamma deltidsstudenter vid Nationellt Centrum för Utomhuspedagogik
Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : ”Ta trappan till uppsatsen” är en hermeneutiskt inriktad empirisk studie baserad på en kvalitativ undersökning. I intervjuerna, som är gjorde i två fokusgrupper med hjälp av semi-strukturerade frågor, deltog åtta studenter som går magisterprogrammet i utomhuspedagogik 2007-2009 på Linköpings Universitet (LiU). LÄS MER
3. Ta trappan till uppsatsen : En studie om stöd och hinder i uppsatsskrivande bland yrkesverksamma deltidsstudenter vid Nationellt Centrum för Utomhuspedagogik.
Magister-uppsats, Nationellt centrum för utomhuspedagogik (NCU)Sammanfattning : "Ta trappan till uppsatsen" är en hermeneutiskt inriktad empirisk studie baserad på en kvalitativ undersökning. I intervjuerna, som är gjorde i två fokusgrupper med hjälp av semi-strukturerade frågor, deltog åtta studenter som går magisterprogrammet i utomhuspedagogik 2007-2009 på Linköpings Universitet (LiU). LÄS MER
4. Psykodynamisk grupphandledning på tre utbildningsnivåer : - erfarenheter av att handleda inom psykoterapi- och handledarutbildningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Psykologiska institutionenSammanfattning : Studien är utförd i anslutning till ett pågående forskningsprojekt om grupphandledning i psykoterapi, GUT-projektet. Studiens syfte var att nå ökad kunskap om handledares upplevelse och erfarenhet av att handleda grupper på olika utbildningsnivåer med psykodynamisk inriktning. En kvalitativ ansats valdes för att besvara studiens syfte. LÄS MER