Sökning: "handledningssamtal"
Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet handledningssamtal.
1. VAD SNURRAR I DITT HUVUD? Att få syn på studenters lärande under handledningssamtal
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med föreliggande studie är att skapa kunskap om hur studentens lärande synliggörs under handledningssamtal. Teori: Studiens teoretiska ram består av ett sociokulturellt perspektiv på lärande och kommunikation. LÄS MER
2. Specialpedagogisk handledning via fjärrteknologi : En empirisk intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie var att få ny kunskap om specialpedagogers upplevelser av användandet av fjärrteknologi vid handledning. Ett vidare syfte var att få kunskap om huruvida fjärrteknologin påverkar de handledande samtalen och den specialpedagogiska verksamheten och i så fall på vilka sätt, samt vilken nivå av pedagogisk digital kompetens som fjärrteknologin kräver. LÄS MER
3. Sjuksköterskans upplevelse och hantering av diskriminering. En intervjustudie om diskriminering utifrån etnicitet
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : BAKGRUND: År 2015 fanns det 121 000 utlandsfödda sjuksköterskor i Sverige. Den av regeringen utsedda diskrimineringsombudsmannen menar att det finns ett stort mörkertal gällande diskrimineringar utifrån etnicitet och att de flesta tycks ske på arbetsplatsen. LÄS MER
4. Specialpedagogens uppdrag Quick fix eller Helhetslösning?
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Inledning: Författarna har under sina fältdagar i utbildningen uppmärksammat att det finns olika åsikter och tankar om specialpedagogens uppdrag i verksamheterna bland pedagogerna. Specialpedagogens uppdrag styrs på olika sätt beroende på ledning och vilka befogenheter specialpedagogen har i verksamheterna. LÄS MER
5. Specialpedagogers bidrag i skolanskompetenshöjande insatser : en fenomenografiskt inspirerad studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Denna fenomenografiskt inspirerade studie har som syfte att öka kunskapen om variationen i specialpedagogers uppfattningar av sina bidrag i skolans kompetenshöjande insatser. Syftet är även att försöka fördjupa förståelsen för specialpedagogers inflytande på lärares kompetensutveckling. LÄS MER