Sökning: "handlingsteoretiskt perspektiv på lärande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden handlingsteoretiskt perspektiv på lärande.

  1. 1. Medarbetarintroduktion ur mentorers perspektiv : En uppsats om mentorers pedagogiska ledarskap ur ett handlingsteoretiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ola Ekehult; [2021]
    Nyckelord :onboarding; medarbetarintroduktion; mentor; mentorskap; handledare; handledning; industri; upplärning; kontextuellt lärande; handlingsteori;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen har medarbetarintroduktionen undersökts ur introduktionsmentorers perspektiv. Dessa mentorer har haft ett formellt uppdrag för att introducera medarbetare och lära upp nytillkomna medarbetare i arbetsuppgifterna. LÄS MER

  2. 2. Erfarenheter av blandade utbildningsformer vid kompetensutveckling i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Personalvetarprogrammet

    Författare :Emelie Johansson; Frida Lundin; [2010-10-08]
    Nyckelord :e-learning; lärande i arbetslivet; anpassnings- och utvecklingsinriktat lärande; Kompetensutveckling; datorbaserad utbildning; blandade utbildningsformer; blended learning;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka hur anställda på Volvo Car Corporation resonerar om en utbildningssatsning med blandade utbildningsformer. Fokus läggs på aspekter som anses främja respektive hindra lärande i de olika momenten, i synnerhet det datorbaserade utbildningsmomentet. LÄS MER

  3. 3. En analytisk studie om gåtan bakom framställan och agerande: Do as I say, not as I do

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Erika Önnerfalk; Ann Kryhl; [2007]
    Nyckelord :handlingsteorier; utbildningsplan; lärande; värderingar; Adult education; permanent education; Vuxenutbildning; livslångt lärande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har valt att utgå ifrån ett fallföretags styrdokument och dess specifika utbildningsplan i uppsatsen. Syftet med vår studie är att analysera relationen mellan specifik utbildningsplan och fallföretagets mål, visioner och värderingar ur ett handlingsteoretiskt perspektiv. LÄS MER