Sökning: "handover class"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden handover class.

  1. 1. "Vi har jobbat med en liknande struktur" : En kvalitativ intervjustudie om planering av läsundervisning och samarbete mellan förskoleklass och årskurs 1.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Olivia Wallgren; [2022]
    Nyckelord :letter knowledge; phonological awareness; teacher collaboration; teaching methods; bokstavskunskap; fonologisk medvetenhet; kollegialt samarbete; läsundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utifrån några utvalda lärares perspektiv undersöka vilka arbetssätt som används i den tidiga läsundervisningen i förskoleklass och årskurs 1 samt hur samarbetet mellan dessa två årskurser ser ut. Kvalitativa intervjuer genomfördes med åtta lärare som arbetar eller har arbetat i förskoleklass och/eller årskurs 1. LÄS MER

  2. 2. Från förskoleklass till årskurs 1 : Lärares tankar om överlämning av elevers matematikkunskaper mellan två skolformer.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emma König; Frida Järleskog; [2020]
    Nyckelord :överlämning; förskoleklass; samverkan; progression; matematikundervisning;

    Sammanfattning : Matematikundervisning är tänkt att ske i en progression genom årskurserna i skolan. För att detta ska ske även vid övergångar mellan stadier i skolan krävs överlämningar av t.ex. den tidigare undervisningens innehåll och elevens kunskaper. LÄS MER

  3. 3. Learning of robot-to-human object handovers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Simonsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis we propose a system for robots to learn through a semisupervised approach from observations, proper handover features for objects that can be applied onto new objects. Using recordings of handovers, features are extracted for the purpose of classifying the objects through unsupervised learning. LÄS MER

  4. 4. Att skapa förutsättningar för lärande-bärande broar mellan förskola och förskoleklass

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Marie Eliasson; Jessica Ljunggren; [2019]
    Nyckelord :Adaptions; environment; learning; preschool; preschool class; special support; transitions; working methods; Anpassningar; arbetssätt; förskola; förskoleklass; lärmiljö; särskilt stöd; övergångar;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att ta reda på om det finns variationer i lärmiljöerna och arbetssätten i förskola och förskoleklass samt belysa hur pedagogerna ser på övergångar mellan förskola – förskoleklass. Vi vill även ta reda på hur pedagogerna uttrycker sig kring barn/elever i behov av anpassningar/särskilt stöd. LÄS MER

  5. 5. "Vi gör vad vi kan för dem när de är i skolan" : En studie om hur lärare i grundskolans tidigare år kan arbeta aktivt med att förebygga lässvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Jennie Sundberg; [2018]
    Nyckelord :reading disabilities; preventions; primary school; literacy; early signs; lässvårigheter; förebygga; lågstadium; literacy; tidiga tecken;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate how active teachers in grades k–3 can work actively to prevent reading difficulties. The purpose is also to investigate what early signs teachers can be observant of in terms of early reading learning associated with reading difficulties. LÄS MER