Sökning: "hanna lindström"

Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden hanna lindström.

  1. 6. Från småsnack till digital chatt- En kvalitativ studie om organisationskultur och informell kommunikation i en digital arbetsmiljö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Lindström; Clara Bergsten; [2021]
    Nyckelord :organizational culture; organizational identity; internal communication; informal communication; Covid-19; digital working environment.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur kommunikatörer i svenska organisationer uppfattar organisationskultur i förhållande till den nya digitala arbetsmiljö som organisationer befinner sig i med anledning av Covid-19-pandemin, samt vad de anser är av störst vikt att fokusera på och arbeta med i denna situation. Med en vetenskaplig utgångspunkt i socialkonstruktivism, meningsskapande, hermeneutik och fenomenologi har vi genomfört en kvalitativ intervjustudie, som kopplar an till teorier och tidigare forskning inom fälten organisationskultur, organisationsidentitet, internkommunikation och informell kommunikation. LÄS MER

  2. 7. Socialsekreterares erfarenheter av klientmöten under Covid-19-pandemin : En kvalitativ intervjustudie

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Katrin Milky; Hanna Lindström; [2021]
    Nyckelord :Möte; kommunikation; Covid-19; socialt arbete; digitalisering; klient;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur socialsekreterare inom individ- och familjeomsorg erfar att Covid-19-pandemin har påverkat deras arbetssätt och möten med klienter. Studien bygger på en kvalitativ undersökning med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 8. Effekt av omega-3 supplementerig på triglycerider hos barn och ungdomar med hyperlipidemi - En systematisk översiktsartikel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :Julia Nelson; Hanna Lindström; [2020-09-10]
    Nyckelord :Kolesterol; triglycerider; hyperlipidemi; omega-3; DHA; EPA; barn och ungdomar.; cholesterol; triglycerides; hyperlipidemia; omega-3; DHA; EPA; children and adolescents.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Effekt av omega-3 supplementering på triglycerider hos barn och ungdomar med hyperlipidemi - En systematisk översiktsartikel Författare: Hanna Lindström och Julia Nelson Handledare: Helen Lindqvist Examinator: Jenny van Odijk Linje: Dietistprogrammet, 180/240 hp Typ av arbete: Självständigt arbete i klinisk nutrition, 15 hp Datum: 2020-04-01 Bakgrund: Hjärt- och kärlsjukdomar är den vanligaste dödsorsaken i Sverige och i världen. Supplementering av omega-3 har visats vara en effektiv metod att minska riskfaktorer för hjärt- och kärlsjukdomar, framförallt hyperlipidemi hos vuxna. LÄS MER

  4. 9. Tag 'em and bag 'em : Gallring av arkeologiskt material i museers samlingar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Hanna Lindström; [2020]
    Nyckelord :Disposal; Deaccessioning; Archaeological collections; Guidelines; Value creation; Avyttring; Gallring; Arkeologiska samlingar; Vägledning; Värdeskapande;

    Sammanfattning : Archaeologists excavate to find out more about our prehistory. The more artifacts we dig up and preserve the more the potential to extract knowledge about the past from them grows. But some people are starting to get worried how we are going to be able to keep all the things we excavate. LÄS MER

  5. 10. Parallell utveckling är nyckeln till lärande : En kvalitativ intervjustudie om undervisning för flerspråkiga elevers språk- och kunskapsutveckling inom de samhällsorienterande ämnena

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University

    Författare :Hanna Lindström; [2020]
    Nyckelord :samhällsorienterade ämnen; flerspråkighet; språk- och kunskapsutveckling; modersmål;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka flerspråkiga elevers parallella språk- och kunskapsutveckling inom de samhällsorienterande ämnena [SO-ämnena]. Det görs genom kvalitativa intervjuer med flerspråkiga elever. Studien riktar sig mot årskurs 4–6 och intervjuerna har genomförts med elever i årskurs fem. LÄS MER