Sökning: "hantera organisationskultur"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden hantera organisationskultur.
1. Harmoni eller kaos? - En studie om organisationskulturens och ledarskapets roll i arbetsplatslärandet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Dagens samhälle utvecklas i allt snabbare takt, framväxten av ny teknologi och digitalisering har ökat konkurrensen på arbetsmarknaden. Det har resulterat i ökade krav på organisationer att utveckla och stärka kompetensen hos sina medarbetare för att möta de nya utmaningarna. LÄS MER
2. Traumamedvetenhet – ett skyddsnät : en litteraturöversikt om hur organisationer kan förebygga traumarelaterade symtom inom social barnavård.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : I den här litteraturöversikten är syftet att undersöka hur organisationer inom sociala barnavård arbetar för att identifiera, hantera och förebygga sekundär traumatisk stress bland sina medarbetare. Sekundär traumatisk stress är ett begrepp som i denna studie ingår i begreppet traumarelaterade symtom, och som kan användas när personer i sin yrkesroll utsätts för upprepande exponering för sina klienters trauman. LÄS MER
3. Organisation och ledning för innovation och stabil produktion : En fallstudie på en svensk organisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Syftet med studien är att visa hur olika arbetssätt som är till synes oförenliga, det kreativa och problemlösande samt det stabila och produktionsmässiga, kan förenas inom samma verksamhet, med hög kvalitet och intern nöjdhet för de båda arbetssätten. Dagens organisationer är mer komplexa och med medarbetare som har högre kompetens, detta ställer krav på hur organisationer behöver struktureras och styras. LÄS MER
4. Förändringsarbetet på fikapauserna: : en fallstudie av oplanerade förändringar på Handelsbanken
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Förändringar i organisationer kan komma i flertalet olika former, strukturer, och omfattningar. Ett förändringsarbete som sker på fikapauserna i en organisation är en lös och oplanerad förändring där den drivande förändringsagenten är medarbetarna och deras sociala interaktioner. LÄS MER
5. Managing Multiple Project Management Information Systems : A Case Study of a Swedish Manufacturing Company
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Project Management Information Systems (PMIS) play a critical role in supporting project outcome. However, little attention has been paid to the impact of having multiple PMIS while governing projects within organizations. This thesis explores the effects of the presence of multiple PMIS at a large manufacturing organization. LÄS MER