Sökning: "hantering av kundkrav"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden hantering av kundkrav.
1. Visualizing potential for improvements in the information flow for road haulages : Exploratory case study on two Swedish road haulage firms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background: The understanding of the inefficiencies that the road haulages suffer from is more important than ever, specifically in today's society where the environmental problems and technological development are rapidly increasing. The perception of the inefficiencies could support road haulage firms to improve their operations. LÄS MER
2. Kundkrav för service av mobilnät i stora industrier
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Detta är ett examensarbete inom Industriell teknik och produktionsunderhåll som handlar om kundkrav för service av mobilnät i stora industrier. De stora industrierna, som exempelvis Scania och Boliden, har fokus på att underlätta underhåll och hantering av produktionen med hjälp av automation och digitalisering i sina företag. LÄS MER
3. Konstruktion av motoruppkopplingsadapter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Examensarbetets mål är att utveckla och konstruera en ny uppkopplingslösning för motorer som genomgår kvalitetssäkring hos Volvo Lastvagnar. Examensarbetet är genomfört som den avslutande delen av studierna på maskiningenjörsprogrammet på Högskolan i Skövde. LÄS MER
4. Kostnadsreduktion med VAVE-metoden : Den bortglömda metoden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, MaskinteknikSammanfattning : Examensarbetet har utförts på Swegon AB i Kvänum som utvecklar, tillverkar och säljer klimatanläggningar för inomhusbruk. Ledningen vill se en mer strukturerad hantering av de kostnadsreduceringsarbeten som Swegon utför på sina produkter. LÄS MER
5. Kravfylld design. : En studie i hur Requirements Engineering, sociala relationer och kommunikation kan samverka för en förbättrad hantering av kundkrav inom grafisk kommunikation.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Data- och elektroteknikSammanfattning : Syfte – Idag saknas det ett standardiserat arbetssätt för att hantera kundkrav samtidigt som det finns stora utmaningar i hanteringen av dem. Därmed är syftet med denna studie: Att definiera ett ramverk för hantering av kundkrav inom Grafisk kommunikation. LÄS MER