Sökning: "hantering av reklamationer"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden hantering av reklamationer.
1. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER
2. ”Laget före jaget” : En studie om medarbetarteams klagomålshantering inom svensk sporthandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: När det kommer till servicesammanhang, där det sker en hög grad av mänsklig interaktion, är det oundvikligt att fel begås eller att kunden blir missnöjd, vilket kan resultera i att kunden framför klagomål. Tidigare studier belyser att det är viktigt att kundklagomål tas väl hand om, för att inte riskera ett dåligt rykte eller att kunder går förlorade. LÄS MER
3. En kvalitativ studie för genomlysning av SOP
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Tredjepartslogistikföretag (TPL) har utformade Standard Operation Procedure (SOP) med sinakunder som behandlar arbetsrutiner, processer och relationer mellan parterna på ettövergripande sätt. SOP är ett dokument som kan likställas med ett utdrag från de viktigasteprocesserna i ett komplett avtal mellan två parter. LÄS MER
4. Sex Sigma för kvalitetssäkring av cirkulära processer : En fallstudie vid Carlsbergs hanterings- och tappningsprocess av ölfat
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Industriellt tillverkande företag har traditionellt använt sig av linjära affärsmodeller där verksamhetens ägandeskap avslutats efter försäljning av produkter. En ökad medvetenhet om jordens begränsade resurser hos konsumenter, organisationer och samhällen har drivit EU att under 2018 introducera en hållbarhetsstrategi som syftar till att främja en övergång mot cirkulära ekonomier. LÄS MER
5. Personlig service i köp- och säljprocessen
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Utöver de varor en modebutik erbjuder kunden är personlig service en viktig del av erbjudandet. En ökad konkurrens mellan företag kräver att de utvecklar sig inom personlig service för att kunna skilja sig från konkurrenterna. LÄS MER