Sökning: "harmed reputation"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden harmed reputation.
1. (wh)Y Should They Care? : What motivates generation Y to accept a job at an organization with a harmed reputation?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : With this study, the authors will examine what generation Y values the highest when applying, and accepting, a job. The study will also examine if this is something that changes if the organization has a harmed reputation. LÄS MER
2. To communicate or not to communicate : A case study of how corporate brands use corporate communication in order to rebuild a harmed corporate reputation.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The shift from product- to corporate branding have resulted in a wider reach for organizations: containing both internal- and external stakeholders, that have resulted in that a corporate brand has to bear in mind of the importance of presenting itself as a cohesive brand throughout the different stakeholders. This in turn can be accomplished through corporate communication strategies. LÄS MER
3. Den straffrättsliga bedömningen av varumärkesintrång - en utredning av vissa omständigheter vid påföljdsbestämningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Counterfeiting has long been considered a rather harmless phenomenon. However, counterfeiting has evolved from a small-scale activity into one on an industrial scale. It has come to pose a serious threat, not only to the interests of the right holder, but to the consumers and the society as a whole. LÄS MER
4. Att sko sig på barns bekostnad - vilken betydelse bör Barnkonventionen ha för barn i skoindustrin?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen behandlar vilken betydelse FN:s konvention om barnets rättigheter bör ha för barn i skoindustrin. För att besvara denna huvudfråga tar uppsatsen upp följande delfrågor: - Hur ser situationen ut när det gäller barnarbete? - Vad är FN:s Barnkonvention? - Vem har ansvar för att Barnkonventionen efterlevs? - Hur och var sker tillverkningen av skor? - Vilka rutiner har skoföretag när det gäller att ta reda på hur och av vem deras varor har producerats? Regler kontra verkligheten. LÄS MER
5. Att bevara ett företags anseende : En fallstudie av SJ AB:s arbete med Twitter som kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syftar till att beskriva och analysera hur SJ använder Twitter som ett nytt kommunikationsverktyg. Den stora krisen under vintern 2009/2010 har tagits in som en variabel för att se hur SJ har jobbat för att bevara legitimitet och anseende. LÄS MER