Sökning: "harmed reputation"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden harmed reputation.

  1. 1. (wh)Y Should They Care? : What motivates generation Y to accept a job at an organization with a harmed reputation?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Stina Erlands; Elin Börjesson; [2017]
    Nyckelord :Generation Y; motivation factors; harmed reputation; employer branding;

    Sammanfattning : With this study, the authors will examine what generation Y values the highest when applying, and accepting, a job. The study will also examine if this is something that changes if the organization has a harmed reputation. LÄS MER

  2. 2. To communicate or not to communicate : A case study of how corporate brands use corporate communication in order to rebuild a harmed corporate reputation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Ernberg; Anna Kihlberg; [2017]
    Nyckelord :Brand crisis; corporate brand; corporate identity; corporate reputation; CSR; corporate communication;

    Sammanfattning : The shift from product- to corporate branding have resulted in a wider reach for organizations: containing both internal- and external stakeholders, that have resulted in that a corporate brand has to bear in mind of the importance of presenting itself as a cohesive brand throughout the different stakeholders. This in turn can be accomplished through corporate communication strategies. LÄS MER

  3. 3. Den straffrättsliga bedömningen av varumärkesintrång - en utredning av vissa omständigheter vid påföljdsbestämningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sophia Lindstedt; [2014]
    Nyckelord :allmänfarlighet; varumärkesförfalskade läkemedel; varumärkesförfalskade produkter; straffrätt; immaterialrätt; tredjemansskada; straffvärdebedömning; artbrott; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Counterfeiting has long been considered a rather harmless phenomenon. However, counterfeiting has evolved from a small-scale activity into one on an industrial scale. It has come to pose a serious threat, not only to the interests of the right holder, but to the consumers and the society as a whole. LÄS MER

  4. 4. Att sko sig på barns bekostnad - vilken betydelse bör Barnkonventionen ha för barn i skoindustrin?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Karolina Kvernby; [2011]
    Nyckelord :barnarbete; Internationell rätt; familjerätt; Barnkonventionen; FN:s barnkonvention; skoindustri; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar vilken betydelse FN:s konvention om barnets rättigheter bör ha för barn i skoindustrin. För att besvara denna huvudfråga tar uppsatsen upp följande delfrågor: - Hur ser situationen ut när det gäller barnarbete? - Vad är FN:s Barnkonvention? - Vem har ansvar för att Barnkonventionen efterlevs? - Hur och var sker tillverkningen av skor? - Vilka rutiner har skoföretag när det gäller att ta reda på hur och av vem deras varor har producerats? Regler kontra verkligheten. LÄS MER

  5. 5. Att bevara ett företags anseende : En fallstudie av SJ AB:s arbete med Twitter som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Wahlgren; Karl Nielsen; [2010]
    Nyckelord :Falltstudie; anseendehantering; social media; Twitter; SJ;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att beskriva och analysera hur SJ använder Twitter som ett nytt kommunikationsverktyg. Den stora krisen under vintern 2009/2010 har tagits in som en variabel för att se hur SJ har jobbat för att bevara legitimitet och anseende. LÄS MER