Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Sinnens betydelse på tjänstelandskapet och dess effekter på besökarna : En studie om Yasuragi Hasseludden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med denna studie var att få en djupare insikt av sinnesmarknadsföring inom spabranschen genom: ● Att tolka sinnenas betydelse i tjänstelandskapet. ● Att undersöka effekterna sinnesmarknadsföringen har på besökarna. LÄS MER
2. Annonseringsmediet Spotify - Nya möjligheter för mindre företag
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The use of streaming media such as Spotify has increased rapidly in recent years. Although the consumption side of Spotify is well established with over 10 million users, the medium might provide new unexploited opportunities as an advertising channel. LÄS MER
3. Sinnenas betydelse för ett varumärke : En fallstudie av Yasuragi Hasseludden
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Frågeställning: Hur kan en tillämpning av de fem sinnena skapa en djupare emotionell känsla för varumärket Yasuragi? Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för sinnesmarknadsföring genom att • Tolka sinnessenationers betydelse i tjänstelandskapet • Analysera hur sensoriella strategier kan stärka varumärkesidentiteten • Diskutera sinnenas inverkan för upplevelsen av ett varumärke Metod: I denna uppsats har vi gjort en kvalitativ fallstudieundersökning för att få en djupare förståelse för ämnet sinnesmarknadsföring som tillämpats på spaverksamheten Yasuragi Hasseludden. Studien bygger på en abduktiv ansats där teorin varit utgångspunkten och där det sedan skett en alternering mellan teori och empiri. LÄS MER
4. Yasuragi Hasseludden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER