Sökning: "hedonic-motivation system"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden hedonic-motivation system.
1. Lantbrukares upplevelse av en webbsida utformad som en tredimensionell virtuell värld : Fallet med Yaragarden.se
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Informationsintag har blivit lättare i och med internets tillkomst. För att göra upplevelsen mer uppslukande, rolig och interaktiv har nya designkoncept på webbplatser utvecklats. Ett sådant designkoncept är tredimensionella virtuella världar. LÄS MER
2. The Metaverse - will consumers buy it? A quantitative study to predict consumers' intentions to use the Metaverse for shopping
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The interest in the Metaverse has recently captivated the attention of both individuals and organizations. In its most complete form, the Metaverse is envisioned to become a series of decentralized, interconnected virtual worlds where people can socialize, work, create, play, relax and transact. LÄS MER
3. Användarupplevelse i digitala miljöer : En kvalitativ studie om vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka användarupplevelse i digitala miljöer med inriktning engagemang inom digitala sociala nätverk. Studien syftar till att ge en fördjupad förståelse kring området användarupplevelse inom hedoniska motivationssystem (HMS) med fokus på vad som skapar engagemang inom digitala sociala nätverk. LÄS MER
4. MonoGenjin : En praktisk undersökning av 2D spelmotors- och spelutveckling
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Spelindustrin är gigantisk och kontinuerligt växande, där detta inkluderar spelutveckling samt spelande av spel. Detta medför att en betydande mängd akademiker i sina yrkesliv kommer att beröra ämnesområdet spelutveckling. LÄS MER
5. Tillämpning av persuasive design på kursvärderingsverktyg
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Vid Institutionen för informatik och media vid Uppsala Universitet (IM) används ett digitalt kursvärderingsverktyg (IMKV) som en central metod att samla in feedback från kursdeltagare som underlag för kvalitetsarbete och för reflektion åt kursdeltagaren. Vid IM är svarsfrekvensen låg och således är underlaget för kvalitetsarbete lågt och IMKV riskerar visa på resultat som inte är reliabla eller representativa. LÄS MER