Sökning: "hedonistisk beteende"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden hedonistisk beteende.

  1. 1. Hotellens hållbarhetsparadox

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alexander Hernandez Nordstrand; Trajce Lamnjov; [2022]
    Nyckelord :Hållbart HRM; hållbart värdeskapande; paradoxen med hållbart HRM; hedonistisk beteende; eskapism.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att studera hållbarhet och hållbart HRM inom en hotellverksamhet och hur ledningen går tillväga med att kommunicera ut detta till sin personal. Studien ska bidra med en ökad förståelse för hållbarhet, hur man skapar socialt värde inom hotell och vilka utmaningar som finns med att förhålla sig till hållbarhet när gästerna är sensations- och nöjessökande. LÄS MER

  2. 2. Attityder till pop-up-butiker: En kvantitativ studie om kunders känslor, kunskap och intentioner

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anne Dollevoet; Malin Wedin Olsson; [2020]
    Nyckelord :pop-up; attityder; lokalisering; avstånd; hedonistisk shopping; demografi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Detaljhandeln utvecklas ständigt och i snabb takt på grund av en ökad digitalisering. I samband med det har kunden fått en allt mer avgörande roll. Fysiska butikslokaler behöver därför användas mer effektivt och ett sätt att göra det är med hjälp av pop-up-butiker. LÄS MER

  3. 3. Shoppingbeteende inom mode : En studie avseende skillnader och likheter mellan män och kvinnor

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Lisa Forsman; Laura Kulcsar; Angelica Söderberg; [2009]
    Nyckelord :shopping; fashion; differences; similarities; man; woman; hedonic; utilitarian; shopping; mode; skillnader; likheter; man; kvinna; hedonistiskt; ändamålsenligt;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för skillnader respektive likheter i beteende mellan män och kvinnor när de shoppar kläder och skor? Syfte: Syftet med uppsatsen är att genom observationer, intervjuer och fokusgrupper undersöka samt skapa förståelse för vilka skillnader och likheter i shoppingbeteende det finns mellan män och kvinnor. Metod: En deduktiv ansats har använts där vi tagit fram hypoteser. LÄS MER