Sökning: "helene andersson"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden helene andersson.

  1. 1. Förändringsarbete & användning av digitalt verktyg i praktik : En kvalitativ fallstudie av Länsförsäkringar Bergslagens arbete gällande deras systemförändring

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Andersson; Emilia Johansson; Linnea Héléne; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; organisation; kommunikation; förändringsarbete; systemimplementering flexibilitet;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Datum:         2023-05-30 Nivå:            Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution:  Akademin för Ekonomi, Samhälle och teknik, Mälardalens Universitet Författare:   Elin Andersson                   Emilia Johansson               Linnea Héléne                       93/08/07                             94/09/18                             92/09/22 Titel:            En organisations förändringsarbete & användning av digitalt verktyg i praktik Handledare: Inti Lammi                          Nyckelord:   Digitalisering, organisation, kommunikation, förändringsarbete, systemimplementering & flexibilitet. Forskningsfråga/or: Vilka faktorer påverkar framgång för användningen av ett digitalt verktyg? Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med en ökad förståelse för hur organisationer kan skapa rätt förutsättningar till arbetet med digitala verktyg för att bidra till organisationens utveckling. LÄS MER

  2. 2. vatten är de impressionistiska konstnärernas innersta natur

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för klassisk musik

    Författare :Matilda Andersson; [2022]
    Nyckelord :Sonata form; Images; Water; Debussy; Sonatform; Images; Vatten; Debussy;

    Sammanfattning : Den här texten återger en skapandeprocess med utgångspunkt i Claude Debussys Images premier livre. Det inledande kapitlet beskriver hur form och kreativitet samverkar utifrån boken Modet att skapa av Rollo May. Tankar om begräsningar resulterar i arbetets konstant, sonatformen. LÄS MER

  3. 3. Effekten av måltidsfrekvens på HbA1c fasteplasmaglukos hos vuxna vid typ 2-diabetes En systematisk översiktsartikel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicin

    Författare :André Hesselink; Ida Andersson; [2020-07-02]
    Nyckelord :Typ 2 diabetes mellitus; måltidsordning; HbA1c; glukos; Type 2 diabetes; meal-timing; HbA1c; glucose;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Effekten av måltidsfrekvens på HbA1c och fasteplasmaglukos hos vuxna vid typ 2-diabetes - En systematisk översiktsartikel Författare: Ida Andersson och André Hesselink Handledare: Heléne Bertéus Forslund Examinator: Jenny van Odijk Linje: Dietistprogrammet, 180/240 hp Typ av arbete: Självständigt arbete i klinisk nutrition, 15 hp Datum: 2020-04-01 Bakgrund: Idag lever fler än 463 miljoner med diabetes, ca 90% utgörs av typ 2-diabetes mellitus (T2DM). Översiktligt behandlingsmål vid T2DM är att förhindra och försena diabeteskomplikationer. LÄS MER

  4. 4. Hur kan top-down kommunikation främja ledningens engagemang? : En kvalitativ studie om intern kommunikation från ledningsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Helene Andersson; Isak Trepkow; [2020]
    Nyckelord :Intern kommunikation; engagemang; ekonomichef; VD; semiotik;

    Sammanfattning : Title: How can a top-down communication encourage engagement within the management? – A qualitative study about internal communication from a management's perspective   Level: Final assignment for bachelor’s degree in business administration.   Authors: Helene Andersson Bränd and Isak Trepkow   Supervisor: Svante Brunåker and Monika Wallmon   Date: Spring 2020   Aim: The aim of this study is to seek understanding about how CEO and CFO perceive that the internal communication between them works and how it affects engagement of a CFO and operation. LÄS MER

  5. 5. Anamma – En vegansk livsstil : En kvalitativ studie kring Anammas marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Patricia Björkman; Heléne Andersson; [2020]
    Nyckelord :Anamma; veganism; social media marketing; consumer culture theory; word of mouth; social identity.;

    Sammanfattning : This study aimed to examine how a company like Anamma creates a platform where people can connect and inspire others to buy vegan food and what strategies they use to do so. The empirical material consisted of eight posts on Instagram made by the Swedish vegan company Anamma. LÄS MER