Sökning: "helping behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden helping behavior.

  1. 1. Fintech: a more motivating way of saving money? : Persuasive design in Fintech

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Amanda Löwgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The use of financial technology (fintech) apps has proven effective in improving people's confidence and ability to manage personal finances, offering innovative solutions and lowering costs for customers. Fintech apps employ persuasive design strategies to encourage users to save money, providing tips, comparison features, and visual feedback on progress. LÄS MER

  2. 2. Fältarbetares uppsökande arbete med ungdomar som är i riskzonen för att hamna i kriminalitet.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Amanda Shamon; Linn Dahlén; [2023]
    Nyckelord :Outreach work; at-risk youth; working methods outreach work; outreach criminal youth; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how outreach workers work with at-risk youth to reduce the risk of criminal behavior. The study is based on semi-structured interviews with eight outreach workers from different parts of Sweden who all have continuous contact with at-risk youth. LÄS MER

  3. 3. The Impact of Perceived Fairness on Player Playstyle in Multiplayer Card Games

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Lily Ovsakova; Radim Pistek; Martin Johansson Nielsen; [2023]
    Nyckelord :Fairness; Playstyle Archetypes; Multiplayer Card Games; Player Behaviors; Social Dynamics;

    Sammanfattning : This research study explores the influence of perceived fairness on players' playstyle in multiplayer card games. The study focuses on a card game called "Insomnia" and its modified versions to investigate players' perceptions of fairness and their subsequent behavior. LÄS MER

  4. 4. Are Influencers the Next Brand-Building Tool? : A Qualitative Study on How Influencer Marketing Affects Customer-Based Brand Equity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Klara Brännström; Sandra Elstig; [2023]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Customer-Based Brand Equity;

    Sammanfattning : Given the rise of social media and the growing importance of influencers on consumer behavior, gaining an understanding of how influencers and the practice of influencer marketing impact the brand from the consumer's perspective is crucial. Additionally, a significant amount of companies compete for consumers' attention in today's market. LÄS MER

  5. 5. Spårbarhet inom modeindustrin : en kvantitativ studie om köpbeteende och attityd vid onlineköp av kläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malin Prelog; Hilma Steén; Daniella Rybarczyk; [2023]
    Nyckelord :Traceability in the textile value chain; Transparency; Sustainability; Attitude; Buying behavior; Communication; E-commerce; Spårbarhet i den textila värdekedjan; Transparens; Hållbarhet; Attityd; Köpbeteende; Kommunikation; E-handel;

    Sammanfattning : Modeindustrin har länge fått utstå kritik för att vara en ohållbar bransch med bristande transparens och spårbarhet när det gäller hur och under vilka villkor klädesplaggen har tillverkats. Transparens och spårbarhet är två skilda begrepp, men båda är avgörande faktorer för att uppnå en mer hållbar, rättvis och ansvarsfull modeindustri. LÄS MER