Sökning: "heminredning och möbler"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden heminredning och möbler.

  1. 1. Uthyrning av möbler och heminredning. En möjliggörande eller hindrande aspekt för konsumentens identitet- och värdeskapande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Berling; Wiktor Andrzej Grygier; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. De kom, de klickade, de övergav

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Kim Thurow; [2022]
    Nyckelord :webbstatistik; e-handel; övergivna kundkorgar; logistisk regression; B2C; köpresa; digital analys; retail; statistik.; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : This thesis analyses web statistics belonging to a national B2C e-commerce in retail. The purpose of the thesis is to investigate abandoned carts amongst logged in customers with at least one product added in to their cart and at least one visit to the payment page. LÄS MER

  3. 3. Den bästa fåtöljen online, ska jag köpa den? : Påverkan av upplevd trovärdighet, kvalitet och kvantitet inom eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madelene Lundholm; Rasmus Gustafsson; Isabel Granell; [2021]
    Nyckelord :eWOM; Credibility; Quality; Quantity; Purchase Intention; eWOM; Trovärdighet; Kvalitet; Kvantitet; Köpintention;

    Sammanfattning : eWOM är en viktig kommunikationsmetod på internet idag där konsumenter kan dela med sig av sina åsikter, erfarenheter och information angående företaget eller dess produkter genom online recensioner, som då finns lätt tillgängligt för andra att läsa. Detta har visat sig genom den granskade forskningen att eWOM har en betydande roll för hur konsumenters köpintention påverkas. LÄS MER

  4. 4. E-handelsreturer av möbler och heminredning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Anabela Milakovic; Muhamed Ribo; [2019]
    Nyckelord :returhantering; E-handel; gatekeeping; logistik; avoidance;

    Sammanfattning : Tillväxten i e-handelsbranschen har under de senaste åren ökat och i takt med detta ökar returer inom e-handeln. Returhantering är en oönskad process inom e-handelsbranschen då de inte tjänar något på det samtidigt som det är en kostsam process. Möbler och e-handel har inte alltid gått hand i hand tills början av 2013. LÄS MER

  5. 5. Kunden har alltid rätt! En studie riktad mot konsumentbeteende kring möbler och heminredning på internet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Hansson; Matilda Odell; [2018-06-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER