Sökning: "hemsida affärside"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden hemsida affärside.
1. Dubbla intressen inom dagligvaruhandeln : Kärnverksamhet kontra Legitimitet
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är dels att undersöka hur ICA styr sina kunder i butiken med hjälp av rumsliga faktorer. Vidare vill vi studera hur ICA framställer sig vad gäller miljösatsningar och hur de arbetar med miljövänliga varor i butiken. LÄS MER
2. HUR FÅR FÖRETAG EN FRAMGÅNGSSAGA? : EN UNDERSÖKNING OM HUR PAULA MYO NÅR UT TILL SINA KUNDER
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det är viktigt som företag att kunna sända sitt budskap till kunden, samt att förmedla sin affärsidé för att locka till köp. Det finns många produkter konsumenterna står och väljer mellan, men begränsas av sitt kapital så produkterna måste vara unika för att lyckas slå sig fram på marknaden. LÄS MER
3. Företagslista/Drivhuset
L2-uppsats, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Arbetets huvudsakliga uppgift var att skapa en funktion till Drivhuset Gävleborgs lokala hemsida i Gävleborgs län. Denna funktion har som primär uppgift att hjälpa studenter som startar företag att hitta varandra och ta hjälp av varandra inom olika branscher. LÄS MER
4. Snabbare, smartare och hungrigare? : En fallstudie av företagsidentiteten på Academic Work
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problem: How should a company act to sustain a strong identity and thereby a strong brand image when operating in a changeable world? Purpose: The purpose of this thesis is to analyze whether the corporate identity of Academic Work is strong or fragmented. Further more this thesis aims to give recommendations on how the company could continue working to maintain a strong brand image. LÄS MER
5. Weekly drops : studie av konceptet Pronto Moda inom Ellos
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : De senaste åren har konkurrensen inom textilbranschen ökat avsevärt. Produkter på modemarknaden är fler. Den förändrade efterfrågan ifrån kunder innebär att kunden kräver nyheter oftare och det har lett till snabba trendväxlingar. Ledtider måste kortas om modeföretag ska vara beredda på de snabba trendväxlingarna. LÄS MER