Sökning: "henrik assarsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden henrik assarsson.

  1. 1. Does Hedge Fund Activism Create Value?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Assarsson; Jacob Magnusson; [2019]
    Nyckelord :Hedge fund activism; abnormal returns; market efficiency; corporate governance; Business and Economics;

    Sammanfattning : Using a data set of 139 events from 2006 to 2019, we demonstrate that announcements of hedge fund activism increases shareholder value in the short run. The abnormal return for the announcement of activism is approximately 6% over a [-10,+10] window. LÄS MER

  2. 2. "We rock!" i den virtuella världen : En undersökning av svenska festivalers strategiska kommunikationsarbete i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Henrik Assarsson; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; Public relations; Festivaler; Way Out West; Bråvalla; Summerburst; dialog; relation; kommunikationsfunktioner;

    Sammanfattning : Sociala medier och public relations kan vara effektiva verktyg i festivalers strategiska kommunikationsarbete. För att kunna skapa en dialog och upprätthålla en relation till sin publik använder arrangörerna ett antal tekniker och PR- strategier. LÄS MER

  3. 3. Upplevd tjänstekvalitet av portabel självscanning - ur ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emilia Assarsson; Valeria Frejlin; Envera Ledinic; [2010]
    Nyckelord :kundperspektiv; portabel självscanning; tjänstemötet; dabholkars attribut-modell; tjänstekvalitet; dagligvaruhandel; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Upplevd tjänstekvalitet av portabel självscanning – ur ett kundperspektiv Seminariedatum: 2010-06-01 Kurs: Service management, 15 poäng, kandidatuppsats Författare: Emilia Assarsson, Valeria Frejlin och Envera Ledinic Handledare: Erika Andersson Cederholm och Henrik Loodin Syfte: Syftet är dels att undersöka hur portabel självscanning inom dagligvaruhandel upplevs ur ett kundperspektiv dels att studera hur samspelet mellan portabel självscanning och kund tillämpas i butiken. Det övergripande syftet är att undersöka hur tjänstemötet med teknik upplevs och tar sig uttryck på ICA Maxi. LÄS MER