Sökning: "hermeneutik fokusgrupp"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden hermeneutik fokusgrupp.
1. Lite mer mayhem i slöjd- och bildundervisningen : ett arbete om tolkningens möjligheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Det här arbetet undersöker hur tolkning kan förstås som materialiserat och förkroppsligat. Arbetet är placerat i skärningspunkten mellan hermeneutik och fenomenologi och förstås därför som en samverkan mellan de kroppar, material och platser som deltagit på olika sätt. LÄS MER
2. "Alla måste tänka likadant" - Pedagogers syn på implementering av lågaffektivt bemötande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Low arousal approach is a method that recently was implemented in some Swedish schools to manage challenging behavior. The method differs from other methods by its keynote: Kids do the right thing if they are able instead of Kids do the right thing if they want to. LÄS MER
3. ”Du ska må psykiskt bra för att fysiskt kunna klara av dina arbetsuppgifter” : En belysande undersökning om medarbetarnas uppfattningar om hur ett framtida hälsofrämjande arbete ska kunna utvecklas inom PEAB Bygg Division Väst.
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Hälsofrämjande arbete inom företag kan fungera på olika sätt, vilket kan ha betydelse för lärandet. För att lärandet ska ske i samband med hälsofrämjande arbete måste medarbetarna vara medvetna om att arbetet finns och hur det fungerar inom företaget. LÄS MER
4. På väg mot en personcentrerad vård
Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Forskningsresultat når inte alltid ut i vården till patienter och kliniskt verksam personal. Detta kan leda till att den vetenskapliga grund, som vården enligt svensk lagstiftning ska vila på, inte erbjuds. LÄS MER
5. VG+, det är ju det värsta dom vet : Tolkningar av argument i diskussionen om betyg
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Studien bygger på en gruppdiskussion mellan tre lärare och en samtalsledare om betyg och artiklar om betyg och bedömning. Syftet var att tolka och förstå olika idéer och åsikter om betyg. Det empiriska materialet analyserades och tolkades komparativt. LÄS MER