Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Två perspektiv av incitament respektive barriärer till en svensk textilproduktion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Andreas Jörgensen; Noah Areblad; Simon Brandén; [2020]
    Nyckelord :Sourcing; Reshoring; Supply Chain; Sweden; Menswear; Sourcing; Reshoring; Försörjningskedja; Sverige; Herrmode;

    Sammanfattning : Sveriges tillverkningsindustri av kläder är inte vad den en gång har varit. I mitten av 1900-talet producerades miljontals plagg varje år i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Natalia Lilja; [2019]
    Nyckelord :Sustainable fashion; Social media marketing; millennial male; marketing; Instagram content for marketing; Hållbart mode; Sociala media marknadsföring; Millenium mannen; Marknadsföring; Instagram innehåll för marknadsföringssyfte;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER

  3. 3. Män, makt, och marinblå kostymer: en bildanalys över hur maskuliniteter iscensätts i Suitsupplys kostymreklamer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Anton Gårdevall; Jacob Therstam; [2018]
    Nyckelord :kostym; män; makt; maskulinitet; herrmode; bildanalys; Suitsupply; reklam suit; men; power; masculinity; menswear; image analysis; advertising; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This Bachelor’s thesis examines how masculinity is enacted in three different advertising campaigns from the Dutch menswear brand Suitsupply. The material consists of six photos, which are analyzed using visual semiotic analysis based on Barthes’ theories. To categorize the masculinity, theories from Connell, Halberstam and Nordberg are used. LÄS MER

  4. 4. Den modeintresserade mannen : en kvalitativ studie om hur det manliga modeintresset uttrycks i King of Sweden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Camilla Sjöholm; Sandra Martinez; [2017]
    Nyckelord :masculinity; fashion magazine; male consumption; fashion; mens fashion; maskulinitet; manlig konsumtion; herrmode; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis aims to illustrate the male interest for fashion consumption. The subject is motivated by the lack of research concerning this in the academic sphere. The focus for this thesis is therefore to analyse how this comes to light in the male fashion magazine King of Sweden. LÄS MER

  5. 5. Hur män handlar mode : En undersökning om mäns köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Regina Tell; Therese Höök; Olivia Vaagenes Rehmberg; [2016]
    Nyckelord :customer service; buying behaviour; buying process; SERVQUAL; service quality; Kundservice; köpbeteende; köpprocessen; SERVQUAL; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Shopping har tidigare varit en aktivitet som främst kvinnor har ägnat sig åt, men de senaste decennierna har fler och fler män börjat visa intresse för mode och shopping. I denna uppsats har vi valt att undersöka hur män beter sig när de handlar modekläder och hur de vill bli bemötta av personal i butik. LÄS MER