Sökning: "heterogena nivågrupper"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden heterogena nivågrupper.

  1. 1. Homogeneous and heterogeneous ability grouping in the EFL classroom : A study of teachers' experience and views regarding homogeneous and heterogeneous ability groups

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Maria Fritsche; [2021]
    Nyckelord :homogeneous ability groups; heterogeneous ability groups; ability-grouping; EFL-classroom; teachers experience; teachers views; Introduction program; homogena nivågrupper; heterogena nivågrupper; nivågruppering; engelskundervisning; lärares uppfattningar; lärares perspektiv; Introduktionsprogram;

    Sammanfattning : In this qualitative case-study, EFL teachers’ experience and views regarding homogeneous and heterogeneous ability groups are investigated. Four EFL teachers working in the Introduction program in upper secondary school were interviewed through semi-structured questions. The interviews were held individually and conducted by the researcher. LÄS MER

  2. 2. Nivågruppering eller inte? : En studie av erfarenheter hos elever i årskurs 8

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Ann-Sofie Gruvborg; [2013]
    Nyckelord :matematikundervisning; fokusgrupper; gruppering; nivågruppering; sociokulturellt perspektiv; läromedel;

    Sammanfattning : Syftet med min studie är att beskriva elevers erfarenheter av olika sätt att organisera matematikundervisningen. I mitt arbete har jag använt mig av fokusgrupp som metod. Arbetet bygger på tre fokusgruppintervjuer med tre elever i varje grupp. LÄS MER

  3. 3. Nivågrupper i matematik? : Synpunkter från lärare som undervisar i årskurs 7-9

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Humanvetenskapliga institutionen

    Författare :Marielle Wärnlund; [2008]
    Nyckelord :Nivågrupp; matematik; differentiering; undervisningsform;

    Sammanfattning : Arbetets syfte är att undersöka vilka synpunkter matematiklärare i årskurs 7-9 har på nivågrupper som undervisningsform. Detta för att försöka klargöra varför vissa skolor/lärare väljer att undervisa i nivågrupper och andra inte. Det finns både forskning som stödjer och som inte stödjer valet av nivågrupper. LÄS MER