Sökning: "heterogent"
Visar resultat 1 - 5 av 127 uppsatser innehållade ordet heterogent.
1. Control system and simplified timesynchronization for heterogenous IoT systems with medium time requirements
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : The company QTPIE conducts research on drivers and their unconscious reactions when driving. To help, they use smart devices that today must be individually handled at the start and end of a run, and have individually set timestamps, which can lead to differences between the units when data is entered and collation of the units' data after a run. LÄS MER
2. Hör en homogen periodisering hemma i ett heterogent klassrum? : En översikt av forskning gällande periodisering och historieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The way in which humanity’s past is categorized has a considerable impact on people’s perceptions of history. Hence, it is crucial for history professors to reflect on and be aware of how various periodizations may affect their teaching. LÄS MER
3. Implicit Message Integrity Provision : In Heterogeneous Vehicular Systems
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Vehicles on the road today are complex multi-node computer networks. Security has always been a critical issue in the automotive computing industry. It is becoming even more crucial with the advent of autonomous vehicles and driver assistant technology. There is potential for attackers to control vehicles maliciously. LÄS MER
4. Ungdomens (för?) höga pris : Effekter på sysselsättning av sänkta arbetsgivaravgifter för unga under covid-19 2020–2022
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Under covid-19-pandemin sänkte den svenska regeringen arbetsgivaravgiften för arbetstagare i åldrarna19–23 år. Denna uppsats studerar effekten av denna sänkning på sysselsättning under åren 2020–2022,utifrån registerdata från svenska myndigheter. LÄS MER
5. ”Jag pratar bara vanligt språk” : Barns perspektiv på deras flerspråkiga repertoar under måltiden.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med detta arbete var att undersöka barns perspektiv på sitt språkliga handlingsutrymme, samt hur deras syn på flerspråkighet skiljer sig från deras flerspråkiga utövande i en situerad aktivitet, närmare bestämt den pedagogiska måltiden lunchen. Studien genomfördes med etnografi som undersökningsmetod, bestående av deltagande observationer och informella gruppintervjuer med barn i åldrarna 3–5 år, på en förskola belägen i ett sociologiskt heterogent bostadsområde i Uppsala. LÄS MER