Sökning: "heterosexual assumptions"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden heterosexual assumptions.

  1. 11. Kontorbøssen: Ikke-­heteroseksuelle mænds strategier for åbenhed på arbejdsmarked.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Kasper Falster; [2015]
    Nyckelord :Stigma and Intuitional Ethnography; Labour market; LGBT; Openness; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this thesis, the author tries to explore how non-heterosexual men in Denmark use different methods to and strategies for the negotiation of openness in regards to their non-normative sexuality in the labour market. The basis of the thesis is an interview study conducted with five non-heterosexual men as the informants. LÄS MER

  2. 12. Varför kan tjejer pussa varandra men inte killar : En studie om ungdomars uppfattningar kring kärlek, sex och sexuella identiteter

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Helena Lundberg; Emilia Avander; Matilda Haglöf; [2012]
    Nyckelord :Ungdomar; kärlek; sex; sexuella identiteter; heteronormativitet; queerteori; sex och samlevnads undervisning;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om att undersöka ungdomars uppfattningar om kärlek, sex, sexuella identiteter samt deras erfarenhet av sex- och samlevnadsundervisning. Ungdomarnas uppfattningar jämfördes med varandra samt med uppfattningarna från en person verksam på RFSL*. LÄS MER

  3. 13. A straight road to development : Introducing a queer perspective to development

    Kandidat-uppsats, Institutionen för livsvetenskaper

    Författare :Madeleine Roghult; [2009]
    Nyckelord :sustainable development; gender; sexuality; queer; feminism; hållbar utveckling; genus; sexualitet; queer; feminism;

    Sammanfattning : Sustainable development is an approach to development that seeks to be multidimensional, meaning that it integrates social, economic and environmental aspects in order to be inclusive for people of diverging nations and realities. Sustainable development adheres to the Human Rights regime and claims that every person regardless of social differences such as ethnicity, class and sex, has the right to undisputable freedom and justice. LÄS MER

  4. 14. "Vi är alla lika!!" En enkätundersökning vars ändamål har varit att kartlägga socialsekreterares kunskapsbildning gällande HBT-personers levnadsförhållanden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Caroline Degerfeldt; [2009]
    Nyckelord :GLBT; Heteronormativity; Homosexuality; Queer; Sexuality; Social Sciences;

    Sammanfattning : Author: Caroline Degerfeldt Title: “We´re all the same!!” A survey with the purpose of looking in to what knowledge Social welfare secretaries have about the living conditions of GLBT-people. Supervisor: Carina Tigervall Assessor: Olle Frödin The aim for this study was to examine in what extent Swedish social welfare secretaries have knowledge about the living conditions of GLBT-people (Gay, Lesbian, Bisexual, Transgender/transsexual) to find out if they have knowledge to live up to the standards of the Swedish Social Services Act chapter 3, paragraph 1. LÄS MER

  5. 15. Det osynliga regnbågsbarnet på förskolan : En enkätundersökning om normer, olikheter och särskiljandets betydelse

    Magister-uppsats, Institutionen för genus, kultur och historia

    Författare :Maria Hulth; Ninnie Ingelson; [2006]
    Nyckelord :children with homosexual parents; preschool; differences; distinction; norms; the heterosexual norm; heterosexism; rainbow child; nuclear family; barn med homosexuella föräldrar; förskola; olikhet; särskiljande; normer; den heterosexuella normen; heterosexism; regnbågsbarn; kärnfamilj;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to see how differences are handled in preschools, with a focus on children with homo- or bisexual parents. By doing this we wanted to see how the conditions for a child with homo- or bisexual parents looks like, in order to have their family conditions mirrored, confirmed and visualised in the preschool. LÄS MER