Sökning: "hierarchy-of-effects model"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden hierarchy-of-effects model.

  1. 1. Fyra designprinciper för attraktivare annonser

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Markus Sjökvist; [2022]
    Nyckelord :Clickthrough Rate; Cost Per Click; Ducoffe’s advertising value model; Facebook; Hierarchy of Effects; Meta Ads; Pay Per Click;

    Sammanfattning : The paper examines Meta ads in the adult education field. The ads are selected based onfour main criteria, ads with creatives that show people in the profession of the intendededucation, ads that the audience can quickly identify as an educational program, creativeswith a high signal-to-noise ratio and creatives with only one point of focus in the pictures. LÄS MER

  2. 2. Swishekonomin inom svensk elithockey : En kvantitativ studie om supporternas attityd och ställningstagande kring föreningars Swishkampanjer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Arseny Lysenko; Hugo Norlin; [2021]
    Nyckelord :Swishkampanj; ishockey; supportrar; attityder; ABC-modellen.;

    Sammanfattning : En kvantitativ studie genomfördes med hjälp av en webbaserad enkätundersökning. Deltagande på enkätundersökningen uppgick till 207 personer från urvalet hockeysupportrar. Supportrarnas attityder mättes och definierades med hjälp av ABC-modellen. LÄS MER

  3. 3. “Attitude is a little thing that makes a big difference” : Exploring the impact of marketing appeals on sustainable consumption

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anton Rask; [2021]
    Nyckelord :marketing appeals; sustainability marketing; sustainable consumption; green marketing; appeals;

    Sammanfattning : In today’s society, companies engage in sustainable efforts to lower the impact consumption has on the environment. To emphasize these efforts, companies utilize sustainable marketing to gain consumers’ attention. LÄS MER

  4. 4. Reaching Generation Z : A qualitative study examining marketing communication channels for targeting Generation Z to establish brand awareness

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Erik Bäcklund; Kagstedt Martin; [2019]
    Nyckelord :Generational Cohorts; Generation Z; Communication Channels; Integrated Marketing Communications; Consumer Behaviour; Hierarchy of effects model; Brand Awareness; Brand Knowledge; Brand Liking; Purchase Intention.;

    Sammanfattning : Brand awareness and its establishment among consumers has been a central theme in previous research on marketing as it is proven to indirectly induce purchase. It is thus seen as crucial for marketers to establish brand awareness. However, a research gap is apparent in regard to creating brand awareness among Generation Z. LÄS MER

  5. 5. Glöm inte konsumenterna : En studie i hur företag integrerar med konsumenter i sin varumärkesuppbyggnad genom sponsring inom idrott

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :David Swärm; Fanny Wallén; [2016]
    Nyckelord :sponsring; sportsponsring; varumärken; varumärkesuppbyggnad; kännedom; gillande; preferens; påverkan; The Hierarchy of Effects model; involvera konsument; marknadsföring; relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Det finns många olika strategier för hur företag ska marknadsföra sig idag och en av dem är sponsring. Genom sponsring kan företag kommunicera över flera plattformar samtidigt och till skillnad från traditionella marknadsföringsverktyg kan företagen komma i kontakt med konsumenten på ett annat sätt. LÄS MER