Sökning: "hierarkisk organisations struktur"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden hierarkisk organisations struktur.

  1. 1. FÖRÄNDRINGSLEDNING VID DIGITAL TRANSFORMATION En fallstudie av ett internationellt logistikföretag Kandidatuppsats

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Ekström; Filippa Svan; [2022-07-01]
    Nyckelord :Digitalisering; Digital transformation; Försörjningskedja; Förändringsledning; Hierarkisk struktur; Logistik; operativ-; taktisk- och strategisk nivå.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Affärsmiljön genomgår just nu stora förändringar på grund av den digitala transformationen. Exempel på en bransch som haft svårt att genomföra omställningen och följa omgivningens utvecklingstakt är logistikbranschen. LÄS MER

  2. 2. Comprehensive Cost Modeling and Analysis for a Lean Additive Manufacturing Unit at Sandvik

    Master-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Poorvaj Parshawanath Jain; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis project performed at Sandvik Additive Manufacturing Division, Sandviken is concentrated on three main objectives. The first objective is to develop an overall cost estimation model for a product manufactured through Additive Manufacturing. LÄS MER

  3. 3. ”DEN BERÖMDA LINJEVÄGEN” – en kvalitativ studie av den interna kommunikationen inom Göteborgs Stad

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Hanna Lindquist; Jennie Monié; [2016-02-11]
    Nyckelord :internkommunikation; organisationskommunikation; ledarskap; management; första linjens chefer; organisationskultur; struktur;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2015 Handledare: Nicklas Håkansson Examinator: Marie Grusell Antal ord: 18 507 Syfte: Att undersöka hur första linjens chefer inom Göteborgs Stad uppfattar den interna kommunikationen och ledningens kommunikativa roll. Teori: Organisationsteori – struktur, kultur, strukturellt och symboliskt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. In the Absence of Law. The legal frame of an Non-Profit Association's General Assembly resolution.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Berit Kjosnes; [2014]
    Nyckelord :Ideell förening; Ideell; associationsrätt; rättsgrundsatser; föreningsfrihet; generalklausulerna; likhetsprincipen; majoritetsprincipen; jäv; juridisk enhet; hierarkisk organisations struktur; beslutsorgan; styrelse; årsmöte; generalförsamling; generalförsamlingens beslutsprocess; demokratisk; minoritetsskydd; överklagan; juridisk ram; oskriven rätt. NPA; non-profit association; association; general principles of law; freedom of association; the general clause; the principles of equal treatment; majority rule; conflict of interest; legal entity; hierarchical structure; decision-making organs; board; annual general meeting; decision-making; general assembly; decision-making process; democratic; minority protection rules; rules of proceedings; legal framework; unwritten law.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The first aim of this study is to investigate what it takes for a nonprofit association (NPA) to become a legal entity, specifically regarding requirements addressing decision-making organs within the NPA’s organization. Secondly, since within the legal framework of associations there exist general principles of law, this study also explores which general principles of law are applicable to a general assembly meeting and how these general principles affect the decision-making process. LÄS MER

  5. 5. Organisationsförändringars påverkan på medarbetarskap : En kvalitativ studie på ett svenskt lärosäte

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sanna Larsson; Urszula Kostrzewa; [2013]
    Nyckelord :Medarbetarskap; organisationsförändring; organisationskontext;

    Sammanfattning : Organisationer och företag utvecklas och förändras ständigt för att möta omvärldens krav och medarbetarna har kommit att få en allt viktigare roll i förändringsarbetet. På senare år har utvecklingen gått mot att försöka uppbåda engagemang och ansvarstagande hos medarbetarna för att utveckla den egna verksamheten, det vill säga utöva ett medarbetarskap. LÄS MER