Sökning: "highschool"
Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade ordet highschool.
1. Begreppsföståelse av tröghet igymnasiets mekanik : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Natur-miljö-samhälle (NMS)Sammanfattning : Denna uppsats intresserar sig för begreppsförståelsen av krafter och tröghetslagen i gymnasiets fysik och granskar elevers uppfattning ur ett epistemologiskt perspektiv. Syftet är att belysa och klargöra vanliga missförstånd bland eleverna gällande tröghetsbegreppet i mekanik. LÄS MER
2. Grammatikundervisningens potentiella effekter på högstadie- och gymnasieelevers skrivutveckling i svenskämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Hur tolkar du den här grafen?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : This study looks at what misconceptions students have when reading linear graphs. It also looks at what consequences mathematical conventions have on students' ability to read graphs. LÄS MER
4. Att studera buddhister eller samtala med Siddharta Gautama : En restorativ analys om att lära sig från religion
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : In the Swedish curriculum there is uncertainty today, regarding the purpose of the subject of religious studies on a highschool level. A question exists whether students should merely be learning about religions or if they should, in addition, also learn from said religions. LÄS MER
5. På spaning efter den professionalitet som flytt : En hermeneutisk intervjustudie om didaktiska utmaningar för ett religionsämne i förändring
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/ReligionsvetenskapSammanfattning : This study seeks to contribute to a deeper understanding of whether religion teachers, specifically teachers in Swedish year 7–9 and Gymnasium (Middle School and High School-equivalent), feel inhibited in their didactic development. In addition, this study seeks to provide an insight into how religion teachers define “teacher professionalism” on a theoretical level, as well as the attitude of religion teachers towards the implementation of new didactical methods and opportunities, exemplified by the concept of “wonder”. LÄS MER