Sökning: "hiort"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet hiort.
1. Kroppspositivismens påverkan på modeföretags storleksutbud : En kvalitativ studie om hur företag implementerar nya arbetssätt utifrån etiska strömningar på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studien är att se hur de etiska strömningarna påverkan modeföretags beslut om att utöka storlekarna och implementera större storlekar. Forskningsfrågorna är 1. Av vilka anledningar väljer svenska modeföretag att utöka sitt storleksutbud med större storlekar? och 2. LÄS MER
2. Den semiotiska järnburen : Förunderlig balansakt i utbrytarkonstens gränsland
Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för historia och samtidsstudierSammanfattning : This essay analyses escape artistry and its relation to body and mind. Drawing mainly from Finnish escape artist Uno Sunell’s life and advertisements for circus and vaudeville, escape artistry is analysed in relation to two themes: body – mind, and disenchantment – sense of wonder. LÄS MER
3. Corporate governance and organizational relations: The rules of the game for a Swedish Football Club
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The aim of this study is to understand how an elite football club accommodates their environmental uncertainties and the dependencies of internal and external stakeholders. We seek to explore this phenomenon by conducting a qualitative, single case study. LÄS MER
4. Lyxexponeringars påverkan på konsumenters betalningsvilja samt varans exklusivitet : En kvantitativ studie om konsumenters betalningsvilja på en produkt i Åhléns varuhus i Mall of Scandinavia
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Authors: Anton Hiort af Ornäs, Jonatan Rungegård and Martin Thiberg Supervisor: Hans Allmér Examiner: Miralem Helmefalk Title: Luxury exposures´ impact on consumers' willingness to pay and on the exclusivity of the product Subject: Master Thesis in Detail and Service Management, School of Business and Economics, Linnaeus University, 2FE66E, 2019 Keywords: Sensory marketing, visual stimuli, gold colour, store environment, exposure, multisensory experience, brand-recognition, luxury, exclusivity, willingness to pay, experiment. Context: The study, in collaboration with Åhléns, examined how a product's exclusivity and consumers´ willingness to pay are affected by exposures associated with luxury. LÄS MER
5. Avspärrat Område: Kvinnor som talar
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : The aftermath of the metoo-movement has raised the question of why women historically have chosen silence instead of raising the issue of harassment at work. Literature points out that numerical imbalance between the genders, where men are in the majority, increases the frequency of sexual harassment at the workplace. LÄS MER