Sökning: "historia om fiske"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden historia om fiske.
1. Hur följer förvaltningen av Vättern principer för ekosystembaserad fiskförvaltning?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. Of Aquatic ResourcesSammanfattning : En minskning av biologisk mångfald och andra naturvärden har lett till en växande förståelse för naturens komplexitet och människans begränsningar i att förutsäga förändringar i ekosystem. I ekosystemansatsen, som härstam- mar från FN:s Konvention om biologisk mångfald, förespråkas ett eko- systemperspektiv för att främja ett hållbart nyttjande av ekosystemen. LÄS MER
2. Hamnen och havet : ett gestaltningsförslag av Södra hamnpiren i Gävle utifrån trivalent design
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Gävle är en stad belägen vid havet och mycket av stadens historia är kopplad till hamn, sjöfart och fiske. I takt med att Gävle växer som stad, befolkningsmängden ökar och behovet av bostäder och arbeten blir allt högre, förtätas staden och många områden byggs om och förnyas. LÄS MER
3. Älvstrandens badpark
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : Älvstranden City Bath is located in the center of Gothenburg, by the river running through the city. The project is about studying the possibilities for bathing in the center of Gothenburg by designing recreational public spaces encouraging social activity. LÄS MER
4. Storytelling som marknadsföringsstrategi : AB Enaforsholm
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The marketing strategies discussed in today’s literature are often developed for larger compa-nies and are therefore poorly fitted for smaller businesses with little resources, such as the small resort Enaforsholm Fjällgård in Jämtland. Hence, this paper focuses on presenting and discussing the marketing strategy storytelling and whether it is applicable to Enaforsholm Fjällgård. LÄS MER
5. Masstigevarumärken : lyx för alla
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Lyxmarknaden i världen har ökat, detta trotts den ekonomiska oron. Vårt intressefångades då vi observerat varumärken i Sverige vilka har en prestige känsla men vioch massan ändock har råd att köpa produkterna. Silverstein och Fiske (2003)definierar fenomenet som Masstige. LÄS MER