Sökning: "historien är nu"
Visar resultat 21 - 25 av 109 uppsatser innehållade orden historien är nu.
21. Expanding the core business : Understanding how to grow in the non-core business
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Throughout history, large companies have been adapting to the new times. For this, they have had to be able to evolve and change the direction of their offer. In most cases, the offer they have now has nothing to do with what they offered. In other terms, they had to expand their core business. LÄS MER
22. Järnvägsstationerna och deras omgivning : då och nu med fyra exempelstationer
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Since the nineteenth century the railway stations have been a part of the Swedish transport network. Some of the stations have been closed since the car made it´s way into society. In recent years some stations have reopened and new once have been built. LÄS MER
23. God amningsstart : en integrativ litteraturöversikt
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrunden visar att råden kring amning har skiftat under historien, från att anställa ammor till att nu tala om vikten av tidig amningsstart och att amma. Tidig amningsstart definieras genom att barnet ammas under sin första vakenhetsperiod, vilket har många hälsofördelar både för moder och barn. LÄS MER
24. Återanvändning av kulturhistoriskt värdefulla industribyggnader
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Återanvändning av industribyggnader är aktuellt nu och kommer troligtvis att vara aktuellt också i framtiden. Eftersom Sverige, precis som alla andra länder har haft en tid då industrisamhället varit stort, har det byggts ett flertal industribyggnader runt om i landet. LÄS MER
25. "Är det nu vi pratar om?" : En kvalitativ studie om hur lärare på mellanstadiet förhåller sig till historisk tid.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur lärare på mellanstadiet förhåller sig till historisk tid. Fokus var de undersökta lärarnas utsagor om hur de resonerar kring sin egen och sina elevers förståelse för historisk tid samt om lärarnas resonemang kring användandet av artefakter i undervisningen. LÄS MER