Sökning: "history brand"

Visar resultat 1 - 5 av 150 uppsatser innehållade orden history brand.

  1. 1. Konsten att förstå konsten : En analys av utställningskataloger från Kalmar konstmuseum 1975-1985

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Alma Martinsson; [2024]
    Nyckelord :Kalmar Art Museum; use of history; critical heritage studies; gender theory; postcolonialism;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to analyze how the Kalmar Art Museum's exhibitions use history during the period 1975-1985. This is examined in relation to previous research on how cultural policy manifests itself in Kalmar Art Museum's operations. LÄS MER

  2. 2. Building Personal Brand Heritage

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Barfus; Giorgia Gaetaniello; Sara Safaee; [2023]
    Nyckelord :brand heritage; heritage brands; history; brand identity; brand trust; brand loyalty; Business and Economics;

    Sammanfattning : The importance of brand history in brand heritage has often been stressed in research. However, it has not been researched how brands can create a brand heritage without making their personal history a focal point of their brand strategy. This paper examines if there is more than one way to conceive brand heritage.. LÄS MER

  3. 3. The Race to Success: Navigating the Roadblocks to Formula E's Popularity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rebecca Aharon; Fu Jill Dakota van der Horst; Guillaume Berge; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Brand loyalty; Corporate Brand Identity; Sustainable Messaging; Media Influence; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Formula E, the electric counterpart to Formula 1, has not achieved the same level of popularity among consumers. The purpose of this paper is to understand why Formula E has not been as successful as Formula 1 and the barriers to consumer adoption of Formula E. LÄS MER

  4. 4. Materials brandförmåga för mellanväggar

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Omar Abushaqfa; Daniel Bakero; [2023]
    Nyckelord :Materials brandförmåga; brandsäkra mellanväggar;

    Sammanfattning : Numera ägnar arkitekter, designers och ingenjörer stor uppmärksamhet åt brandsäkerhet ibyggnader. På grund av det höga antalet olyckor blir brandsäkerheten i byggandet allt viktigare.För att använda mer brandbeständigt material i strukturen började man uppmärksammaegenskaperna hos de använda materialen. LÄS MER

  5. 5. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Josefine Johansson; [2023]
    Nyckelord :Brand Equity; consumer-based brand equity CBBE ; soccer club; sport brands; branding; supporter loyalty; Varumärkeskapital; konsument baserad varumärkeskapital; fotbollsklubb; sportvarumärke; varumärkesbyggande; supporterlojalitet;

    Sammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER