Sökning: "hitta sin målgrupp"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden hitta sin målgrupp.

  1. 1. Svenskt barnbildarkivs användbarhet : Att göra ett söksystem anpassat för forskare mer tilltalande för intresserad allmänhet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sofie Fransson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie togs fram i samarbete med Svenskt barnbildarkiv. Syftet är att fastställa hur arkivet kan utforma sin framtida offentliga sida på ett användarvänligt och tillgängligt sätt genom att undersöka vilka vanor personer inom målgruppen har vid arkivsökningar, vad dessa personer förväntar sig hitta vid en sökning samt hur resultaten ska presenteras. LÄS MER

  2. 2. Användning, stress och hantering av mobiltelefonen: En kvantitativ studie om hantering av teknostress från smarttelefoner hos Generation Z i Sverige

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Vanja Lang; Emil Widenborg; [2023]
    Nyckelord :Technostress; IT; SNS; IKT; Stress; Business and Economics;

    Sammanfattning : Teknostress är ett fenomen som uppstår när det är svårt att behärska ny teknik. I takt med teknikens ständiga utveckling föds teknostressen hos människor när oförmåga att hantera tekniken blir påtaglig. LÄS MER

  3. 3. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olle Carlsson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Marketing implementation; Influencers; Social Media; Small enterprises; SME:s; Influencer marketing; Marknadsförings implementation; Influencers; Social Media; Små företag; SME:s;

    Sammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER

  4. 4. Personalization-privacy paradoxen : En studie om individanpassad marknadsföring och integritet ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sajad Hussein; Sabina Niva; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personalization-privacy paradoxen; integritet; datainsamling; hotellbranschen; sociala nätverkstjänster;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar att skapa en djupare förståelse kring hur personalization-privacy paradoxen behandlas i hotellbranschen utifrån en individanpassad marknadsföring. Metod: Studiens metod innefattar en kvalitativ undersökningsmetod där semistrukturerade intervjuer genomförts med åtta respondenter från hotellbranschen som driver marknadsföringen. LÄS MER

  5. 5. Content marketing på Instagram : En studie om konsumentens associationer till kosmetikavarumärken med avseende på upplevda värden och upplevd lojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Lovisa Karlsson; Sara Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Social media marketing; Content Marketing; Traditional marketing; Customer loyalty; Consumption value theory; Cosmetic marketing;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Content Marketing är ett marknadsföringsverktyg som kan användas i syfte att skapa värde och lojalitet. Digitaliseringen har utformat tekniska konsumenter som är skeptiska till traditionella reklambudskap. LÄS MER