Sökning: "hjärtrytm"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet hjärtrytm.
1. Utveckling av en kompakt BLE-modul i en portabel EKG : Med möjlighet till kontinuerlig dataöverföring
M1-uppsats, Linköpings universitet/Elektroniska Kretsar och SystemSammanfattning : Elektrodiagram eller EKG används inom sjukvården för att mäta hjärtats elektriska aktivitet med hjälp av flera elektroder som placeras ut på kroppen. Från mätningarna kan indikationer på hjärtsjukdomar och störningar i hjärtrytm upptäckas och sedan behandlas. LÄS MER
2. Användbarhet av AliveCor (KardiaMobile 1L) för EKG-registrering hos katt i hemmet : usefulness of AliveCor (KardiaMobile 1L) for ECG-registration in cats in their home enviroment
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : I en undersökningssituation i klinikmiljö har katter ofta en ökad hjärtfrekvens, eftersom de kan uppleva situationen stressande. Detta kan försvåra bedömningen av den kliniska statusen hos katten eftersom en förhöjd hjärtfrekvens dessutom kan indikera en mängd olika sjukdomstillstånd. LÄS MER
3. KARTLÄGGNING AV REMISSER FRÅN PRIMÄRVÅRDEN AVSEENDE LÅNGTIDS-EKG UNDERSÖKNINGAR OCH DESS UTFALL
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : En av de vanligaste hjärtsjukdomarna är arytmier. En normal hjärtrytm uppstår i sinusknutan i hjärtats retledningssystem. Störningar i impulsbildning och/eller impulstransmission framkallar arytmier. Takyarytmier, bradyarytmier, supraventrikulära arytmier och ventrikulära arytmier är olika varianter av arytmi. LÄS MER
4. Can Consumer Wearables Provide Information for Stress Measurements?
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Psychiatric diagnoses are growing as the most common reason for people in Sweden to leave in sick from work, and within this category, stress-related health problems is the largest. At the same time, a market of wearables is exploding with new ways to keep track of health. LÄS MER
5. Game or watch : The effect of interactivity on arousal and immersion in horror game media
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : The aim of the study was to determine if interactivity would affect how immersed and aroused the participants would become when exposed to horror media with different levels of interactivity. Two groups of participants were asked to either play or watch a virtual scenario. LÄS MER