Sökning: "hockey arena"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden hockey arena.

  1. 1. Variable acoustics in multi-functional stadiums

    Master-uppsats, KTH/Teknisk akustik

    Författare :Felix Vernersson; [2022]
    Nyckelord :Variable acoustics; Reflections; Gain; Reverberation; Clarity; Frequency masking; Perception of reflected sounds; Variabel akustik; Reflektioner; Rumsförstärkning; Efterklang; Klarhet; Frekvensmaskering; Uppfattning av reflekterade ljud;

    Sammanfattning : This paper handles the background theory, methods and results of the master thesis project titled "Variable acoustics in multi-functional stadiums". \\ The purpose of the project was to investigate whether variable room acoustics could be applicable to large multi-functional stadiums to improve their ability to adapt the soundscape in the stadium for different types of events. LÄS MER

  2. 2. Ett varumärke för framtiden : En kvalitativ studie kring Djurgården IF Hockeys varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Gustaf Walli Walterholm; André Andersson; [2022]
    Nyckelord :Varumärke; Identitet; Elitidrott; Djurgården IF; Hockey; Supportrar; Kommersialisering; ;

    Sammanfattning : Att jobba med sitt varumärke och sin identitet har blivit en vardag för de svenska idrottsföreningarna. Under säsongen 21/22 påbörjade Djurgården IF Hockey ett förändringsarbete kring varumärket vilket efter degraderingen från SHL blev alltmer påtagligt. LÄS MER

  3. 3. Coronapandemins påverkan på en idrottsklubbs relation med sina supportrar : En kvalitativ innehållsanalys av Luleå Hockeys relationsbyggande kommunikation på Instagram före och under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Rickard Olsson; Adam Larsson Englund; [2021]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Instagram; Luleå; Hockey; Corona;

    Sammanfattning : The main purpose of the study was to analyze and investigate the possible impact of the corona pandemic on a sport club´s external relationship-building communication on Instagram. The corona pandemic, and the audience restrictions it has brought, have meant that most sport clubs have been forced to create and maintain their relationships with their supporters in other ways than through the traditional arena experience. LÄS MER

  4. 4. Kommer arenorna att överleva den ökade pressen från streamingtjänsterna? : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar beslutet av val av plats för att se en hemmamatch i SHL

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Wikström; Lina Wikberg; [2020]
    Nyckelord :SHL; den svenska hockeyligan; streamingtjänster; hockey; arena; konsumentbeteende; faktorer; minskat publiksnitt; lönsamhet;

    Sammanfattning : Ett minskat publiksnitt i arenor är ett aktuellt problem som påverkar flera av världens största sporter. För den Svenska Hockeyligan (SHL) är detta inget undantag. Trots ett minskat publiksnitt i arenorna har den svenska befolkningen ett växande hockeyintresse. LÄS MER

  5. 5. Service Quality in the Eyes of Sporadic Spectators : A Quantitative Study for HV71 with a Modified Sportscape Framework

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Zimon Karlsson; Gustav Carlsson; [2020]
    Nyckelord :service quality; sporadic spectator; spectator sport; total service quality; HV71; hockey; services; service dimensions; quantitative study; fans; service kvalité; åskådare; åskådarsport; HV71; hockey; tjänster; kvantitativ studie; fans;

    Sammanfattning : Introduction: Sports consumption is a unique human experience in which consumers invest both money and emotions where the game becomes the main focus of the event and constitutes what is known to be a sporting event. Sports organizations are required to track how their service quality is perceived during these events in order to understand the values of their spectators and to evaluate levels of satisfaction. LÄS MER