Sökning: "hockey marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden hockey marknadsföring.
1. The impact of onboarding andnurturing fans : A qualitative research of Swedish ice hockeyorganizations strategies in their interaction withoccasional and devoted fans
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : With the constant challenge of successfully appealing to new customers andnurturing the relationships that sports organizations have created with theircustomers, well-thought-out and adapted strategies are required incommunication. Since organizations from the sports industry are characterizedby great competition from other organizations but also from other industriessuch as the entertainment industry, a clear and well-thought-out approach isneeded for how customers are to be engaged and build loyalty. LÄS MER
2. Uppdrag fyll arenan: En explorativ studie av Hammarby Fotbolls och Djurgården Fotbolls strategier för ökade publiksiffror
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this Bachelor's thesis was to empirically study how two big Swedish football clubs with similar preconditions can differ substantially in their attendance levels. Since 2013 Hammarby Fotboll and Djurgården Fotboll share the same stadium, and since then Hammarby Fotboll has outrun Djurgården Fotboll considerably in the attendance figures. LÄS MER
3. Efterfrågan av svensk ishockey: En explorativ studie av vilka faktorer som påverkar ishockeyfans närvaro på SHL-matcher
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This thesis investigates Swedish ice hockey fans and which factors that impact their intention to attend ice hockey games in the Swedish Hockey League (SHL). Ten independent variables including sports, economical, entertainment, stadium and social factors were examined in relation to the dependent variable of purchase intention. LÄS MER
4. Merchandise påverkan för överlevnad : En studie om hur svenska hockey- och fotbollsklubbar går tillväga för att överleva
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur klubblag med försäljning av merchandise går tillväga för att överleva på en ständigt utvecklande och konkurrerande marknad. Metoden är av kvalitativ abduktiv forskningsansats där djupintervjuer med svenska klubblag ligger till grund för empirin. LÄS MER
5. The Use of Social Media in Sports Marketing : The Case of Nordic Ice Hockey Clubs
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Social media, even though a new phenomenon, has gained much interest in the last decade and has been a frequent topic of researchers. Sport marketing has also been a popular topic in academia, especially in North America. LÄS MER