Sökning: "holidays"

Visar resultat 1 - 5 av 122 uppsatser innehållade ordet holidays.

  1. 1. THE ROLE OF SOCIAL MEDIA FASHION  INFLUENCERS ON GEN Z CONSUMERS LAST MINUTE HOLIDAY SHOPPING : A qualitative study on gen z consumers purchase behavior on fast-fashion retailer  

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Tracy Najjuko; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavior; Purchase intention; Social media; Influencers; Fashion; Fast-fashion;

    Sammanfattning : The online activities on social media have become a popular beverage among female gen zers in Sweden, as they rely on the platforms to recieve the information they need when evaluating a fashion purchase. This research aims to investigate the consumer last-minute holiday shopping on fast-fashion brands, and how the online fashion influencer could impact them in such occasions. LÄS MER

  2. 2. Kulturella högtider i den svenska förskolan : En enkätstudie om förskollärares uppfattningar kring kulturella högtider i den svenska förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Daniella Jansson; [2023]
    Nyckelord :cultural hertiage; holidays; preschool teachers; perceptions; traditions; förskollärare; kulturella högtider; kulturarv; traditioner; uppfattningar;

    Sammanfattning : The focus of this study is on preschool teachers’ perception about holidays in the Swedish preschool.  The purpose of this study is to, based on preschool teachers’ perceptions, gain insight on how cultural holidays are recognized and presented in preschool in conjunction with Skolverkets (2018) goals of transferring and developing a cultural heritage, as well as gaining insight into who they think these holidays are presented for according to preschool teachers. LÄS MER

  3. 3. Public Communication in a Pandemic : Language in COVID‐19 public health advertising

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Petra Rindby; [2023]
    Nyckelord :COVID-19; pragmatics; speech act theory; cooperative principle; implicature; Gricean maxims; advertising; PSA; public information; COVID-19; pragmatik; talakter; samarbetsprincipen; kommunikation; reklam; samhällsinformation;

    Sammanfattning : This linguistic study in the field of pragmatics looked at the language used by public health authorities in Australia, the United Kingdom and the United States to inform citizens about COVID-19 in 2020 and 2021. It made a qualitative analysis of advertisements that were posted on Instagram by the Department of Health and Aged Care, the National Health Service and the Centers for Disease Control and Prevention in relation to COVID-19 during this time frame. LÄS MER

  4. 4. Det är inte alltid lätt : En kvalitativ studie om vårdnadshavare till barn med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism och hur de upplever avlastande insatser via LSS i relation till deras eget liv.

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Elsa Plynning; [2023]
    Nyckelord :Disability; Intellectual disability; Autism; Caregiver; LSS; Contribution; Funktionsnedsättning; Intellektuell funktionsnedsättning; Autism; Vårdnadshavare; LSS; Insatser;

    Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige är det många människor med någon typ av funktionsnedsättning som varje år får insatser via LSS. År 2021 gick 6386 stycken insatser till barn mellan 0-12 år och 23362 stycken till barn och unga mellan 13-22 år. LÄS MER

  5. 5. Ett möte mellan nationskulturer : En studie om hem- och värdlandskulturens påverkan på organisationskultur vid internationalisering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jesper Jansson; Tilda Svärd; [2023]
    Nyckelord :Internationalization; organizational culture; leadership; national culture; home country culture; host country culture; Internationalisering; organisationskultur; ledarskap; nationskultur; hemlandskultur; värdlandskultur;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur organisationskulturen i en organisation påverkas vid en internationalisering, där människor från två olika länder, från olika kulturer, sammanförs i syfte att samarbeta och skapa en gemensam kultur. Studien undersökte organisationer från länder med låg hierarkisk kultur som etablerar sig i länder med hög hierarkisk kultur. LÄS MER